I helga fikk jeg endelig dradd meg ut i verkstedet igjen. Bytta understell, så nå ble det litt penere høyde. Mindre støy i bilen også, bakaksel ble sentrert etter denne høyden så det gir jo mening..
Fikk bytta kam, til en D kam. Kilen på registerdrevet hadde knekt under iskjøring, heldigvis kun den ytterste fordi bolten hadde løsna. Hadde liggende flere av de, så bytta bare til et annet. Tenker det kan være lurt å oppgradere til ståldrev. Noen små oljelekkasjer ble ordnet også.
Men, så er det en sak som er litt værre.. under 2.helga av iskjøring begynte den å bruke litt vann. Jeg fant noen små lekkasjer på bl.a radiator(hullet til tempsensor), og en slange på varmeregisteret. Så jeg etterfylte bare underveis.
Den har nå i senere tid vært litt ugrei etter kaldstart, gått ureint til jeg gir den litt turtall, og ryker litt mye syns jeg. Øverst på peilepinnen er det litt hvitt skum. Vanntanken har aldri noe som helst trykk, ikke rett etter jeg stopper bilen engang. Ikke olje i vannet. Tappet av oljen, og den er blank, sort og fin, ingen tegn til vann. Stabil vanntemp på 75°, sakte stigende under tomgang.
Uansett, den har brukt en halv tank med vann på 6.5milSå nå er det bare å bestille toppakning og dra opp ermene
Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk