Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Det virker som det er behov for en mapping.
Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Det er et par tips å finne her også:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...ett-B230-Turbo

Høres helt vilt ut med så høyt ladetrykk på en slik motor som helt original er oppgitt til ca. 136 hk.
Det betyr ca. 272 hp potensiale med 1,0 BAR ladetrykk og ca. 340 hk potensiale med 1,5 BAR ladetrykk.
En test med utstyret i linken her burde være MER enn nøyaktig nok til å vise deg hvordan du faktisk ligger an for øyeblikket.
http://forum.vccn.no/showthread.php?...expert-app-com
Det er absolutt et behov for mapping ja. Jeg har prøvd mye selv, og har fått bilen relativt greit kjørbar. Det jeg sliter med er tomgang, og cruising. Motoren kal jo gå ekstremt magert eller rikt før den feiltenner, eller er jeg på bærtur nå?
Har vært borti biler som har gått så rikt at man ikke klarer å stå ved siden av den fordi bensineimen er så sterk at man får tårer i øynene. Gikk likevel rent uten fjusk.
Ser også at når den feiltenner så blir AFR litt apekatt, som igjen gjør at det er vanskelig å finne den perfekte dutycycle på dysene.

Og ja, det er helt villt med så høyt ladetrykk. Har absolutt ikke behov for det og jeg drar nok ikke nytte av alt ladetrykket heller. Jeg er bare en glad amatør som prøver seg frem og har det gøy samtidig

Jeg har mistenkt coilen, og vurderer å gå tilbake til originalcoil og fordeler. Har prøvd å forandre dwell-time på coil fra 1000us til 3500us uten å merke noe forskjell. Står nå på 2600us og jeg mister ikke gnist på ladetrykk eller høyt turtall.