Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Det skal vi fort bli enig om for hjulene i HPX500turboen er i EFR7064 og Garrett GT3271 størrelse.

HPX500 er en god turbo, men den ble aldri en suksess og jeg tenker at det er pga at den har ett par ting man må ta hensyn til.

1. Den originale WG klaffen er, i motsetning til de fleste andre turboer på markedet, faktisk i største laget. Dette gir maksimal respons, men ujevnt ladetrykk når man velger å bruke FEIL actuator - noe de fleste gjør.
Dette fører til at flere eier ( som pga manglende veiledning, erfaring og kompetanse har blitt frustrert, lei og sint) gjør ting som varierer fra "litt dumt" til "direkte idiotisk".

2. Folk "glemmer" å tette med flytende flenspakning eller lignende mellom kompressorkåpen og lagerhuset. Da lekker det og man sløser bort luft som allerede er komprimert av turboen.
Dette er ikke mindre enn en katastrofe. Trykktesting med påfølgende fjerning av lekkasjer er alltid ett MUST!
ja, størrelsen virker lovende kunne hatt noe mindre eksoshus, men med vesentlig mindre/lettere hjul og lagere som får mye skryt skuffer den nok ikke likevel...

1. jeg la faktisk merke til på bildet du sendte meg at den har svimlende 33mm wg... hva mener du med feil aktuator? feil grunntrykk? regner med jeg kommer til å tilpasse kinugawa'n min med ei passe stiv fjær (1-1.2 bar for eksempel) også ta resten med styringa i sprutet.

2. kjekt å vite! overrasker faktisk ikke i det hele tatt om det potensielt lekker rundt der...heldigvis har jeg en jobb som gjør det til verdens enkleste oppgave å lage en tetning/pakning der uten å lime igjen permanent, så det ordnes lett