Takker for svar! Jeg har ikke kompetanse og forståelse nok til å velge riktig kam ut fra spesifikasjoner og hvilke egenskaper den har, så her må jeg uansett ha hjelp. Innsuget mitt burde vært bygd spesifik til mitt oppsett for å kunne dra de store fordelene ut av det, men en person med kompetanse klarer kanskje å velge kam ut fra mine ønsker og ut fra noen mål på innsug og grenrør samt spec på turbo og eksos. Om det er en alfabetkam som virkelig er verdt å bruke må du gjerne gi meg et hint i riktig retning. Jeg har A, D, M, K, H, T, V, VX og VX3. Av ikke alfabet har jeg Enem V15T med 112° lsa, kg002, KLR2, en kam fra Scimec som var tiltenkt oppsettet sett i Torgeir sine øyne(aner ikke spec på den, men jeg gjorde noen målinger på den ganske mye lengre bak i tråden her).
Hvor mye må jeg eventuelt betale deg for å få tak på en slik "grenrørskam"? Om du mener den er brukbar på en gateregistrert bil, og ikke en dragracebil satt for for streetlegal på Eikås
Innsuget er ganske nøyaktig 50cm fra innsugsventilstamme og ut til trakten inne i plenumet. Det har 80mm spjeld og diffusorplenum.
Efr7064 med AGP T3 ar.63 eksoshus.
Grenrøret er ikke bygd ferdig, men det blir i 42mm med singel T3 og forholdsvis lik lengde på alle rør. Uttak for 1stk eksostemp og mulighet for baktrykk før og etter turbo. Ikke koblet opp mot sprut, så blir kun brukt ved mapping og fintuning.
Turbosmart 38mm extern wg med åpen eksos/egen downpipe på minimum 1m.
Eksosanlegg er tigsveist rustfritt 3" med 1 gjennomstrømningspotte. Eneste sving er 2stk 45 og 1 stk 90 over bakasel. Blir 3.5" downpipe.
Toppen er Scimec 530 med portet inn og ut med 46/38 ventiler og modifisert forbrenningsrom. Topp god for over 400whp i følge Torgeir.
7.5:1 i komp.
Smidd b23et stempler og 145mm råder.
80mm slag på std veiv.
300x600x102 intercooler.
Usikker på hvor langt mine Siemens Deka 630cc rekker? Burde jeg over på 875cc som jeg har?
Registrert gatebil, men det blir uansett mye skruing hver PKK.
Ønsker å kjøpe water/meth grunnet BF95, men har fortsatt tilgang på BF98 innenfor 3mil
Ønsker naturligvis råsterk motor fra 3500rpm og så langt det lar seg gjøre, men helst ikke for urolig tomgang og ikke så mye gjennomtrekk at den ikke har vakum på tomgang og cruise. Forbruk har ikke så mye å si, men den må kunne brukes uten å være urolig for enormt forbruk. Helst under 2L/mil på vanlig kjøring