Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lucifer* Vis post
    Spørsmål til dere som kan dere på sugetrim..

    Option 1: K-jetronic på b230 med 2,5-veiv, litt (hva er litt?) økt kompresjon, 405 eller 531-topp, eventuelt med litt kvassere kamaksel

    Option 2: 2 våkne forgassere (anbefal gjerne), 2,5-veiv, kompresjon, topp og kam som ovenfor.

    Hvilke resultater, ca effekt, og vil det være høvelig driftssikkert forutsatt at det ikke er slurvet sammen?
    Heller ikke jeg skal påstå at jeg kan sugetrim, men man har da sett litt forskjellige resultater opp gjennom tidene og ingen har värt gode når det er effektmålt med motoren i bilen.

    Vi ser til stadighet "flotte tall" når motorbyggerene viser frem hvor gode de er når motorene effektmåles i motorbremsebenk, men det betyr lite for kundens praktiske opplevelse når motoren står i bilen. En lokal helt gikk seriöst, men ökonomisk forsvarlig til verks og bygget en B230 etter god gammel oppskrift. Etter injustering i chassisdyno (tenning, dyser,og kamtiming) var tallene langt unna de 200+ hp som oppsettet påstås å skulle gi.
    Bensinforbruket, når bilen ble bruk slik den ble brukt på vei, var sagt å väre helt "insane" og langt värre enn det eieren hadde sett på alle sine forgasserturbo oppsett. Driftsikkerhet og pålitelighet var aldri ett problem.

    Ang. forgasser så bare må jeg tipse om disse :

    http://www.v-performance.com/products/air_fuel.html

    Hovedproblemet med innsug som E- og F-manifoldene som har felles plenum og kun ett gasspjeld, spesielt hvis de kombineres med K-jet., er at man fort får problemer dersom man velger for vill kam.
    Sist endret av Batland; 27/04/20 kl 09:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •