Sitat Opprinnelig postet av Lucifer* Vis post
Spørsmål til dere som kan dere på sugetrim..

Option 1: K-jetronic på b230 med 2,5-veiv, litt (hva er litt?) økt kompresjon, 405 eller 531-topp, eventuelt med litt kvassere kamaksel

Option 2: 2 våkne forgassere (anbefal gjerne), 2,5-veiv, kompresjon, topp og kam som ovenfor.

Hvilke resultater, ca effekt, og vil det være høvelig driftssikkert forutsatt at det ikke er slurvet sammen?
Nå skal ikke skryte på meg noe som helst innen sugetrim, men de kjører med kjet i rally og tar ut 170hk ca på dem. Der har de ikke lov til å gjøre all verdens modifikasjoner, men 531/405 topp H kam og grenrør er vel noe av det de bruker. 86mm veiv, økt kompresjon, bearbeidet topp med større ventiler og en bedre kam vil jo dra opp potensiale betraktelig, men da må jo også kjet modifiseres eller bruke 2 stk innsprut. Jeg hadde nok valgt to stk dobble 45mm forgassere eller spjeldhus(med datasprut). 200hk er godt innenfor rimelighetens grenser og kan fortsatt kjøres på gate uten et enormt bensinforbruk

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk