Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 179

Tråd: 1992 Volvo 240 med "trimmet" B230FK. Tips ønskes.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.652
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mafian Vis post
    Han karen hos Fekzen hadde liten tro på to stk LMM. Jeg sendte mail og spurte litt.
    Han anbefalte jo 3" LMM, som "alle gjør"

    Han skulle sjekke om min ecu var kompatibel med live chip, så får vi se åssen det tar i vei.

    Jeg har tro på løsningen med to stk 2,5" LMM da, når jeg først skjønte prinsippet.

    Har også fått svar fra RS Tuning, og kommer til å bestille dyser fra de
    Hehehe, det tror jeg på! Han har nok ikke värt inne på tanken engang. Jeg presiserer at jeg ikke har gjort dette selv og sier ikke at dette er noe du må gjöre. Jeg sier hva jeg ville gjort og forklarer hvorfor jeg ville gjort dette på denne måten.
    Hvis det ikke går, da hadde jeg byttet ut den ekstra LMM med en eldre luft MENGDE måler med klaff. som f.eks denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=106664858
    Vel, hva VET vi da?
    Jo, at 2,5" LMM flöder luft til å matche 4 stk. 300 ccm dyser som er originalt og rekker til ca. 200 hk. Så VET vi at 3" LMM flöder nok luft til å stötte bensinmengden fra 4 stk. 450 ccm dyser som da kanskje KAN rekke til ca. 300 hk.

    Hvis man så monterer 4 stk. 630 ccm dyser, hva skal man da gjöre med LMM for at den skal ha stor nok kapasitet? Ingenting? Kjöre med en 3" som bare flöder til å stötte 450 dysene? Hvorfor ikke 2,5"? Hvis man har en motor som trenger 630 ccm dyser så er man jo langt utenfor måleområdet til LMM likevel.
    Som å kjöre ladetrykk på en sugemotor med 1 BAR MAP sensor. Unger.

    De selger genuine saker som du kan stole på.

    Takk for at du gir tilbakemelding. Langt fra alle gidder å ta seg bryet med dette.
    Sist endret av Batland; 06/04/20 kl 11:46

Lignende tråder

  1. rønnes - Volvo 240 Turbo 1992 "Svanhild"
    By rønnes in forum 200 -serien
    Svar: 68
    Siste post: 28/10/19, 20:58
  2. Volvo 945 B230FK "stanger" på turtall
    By Kviks1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 14/05/14, 22:40
  3. Trøbbel med bensintilførsel Volvo 760 - B230FK m/ "200hk oppsett"
    By volvo2før in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 26/08/12, 17:46
  4. Volvo 240 stv. 1992 mod. 120" km
    By Mocy in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 13/04/11, 12:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •