Jeg har tilgode å se 10 hk pr. 1 lb/min luftflöde fra turboen når det effektmåles på bensin i Dynapack, så jeg har regnet med frem til og bruker konsekvent 8,5 hp pr. lb/min ved 65% effektivitet for å forberede eieren på hva vedkommende i praksis kan forvente seg av resultater.
Ang 47,5 mm inducer.
2wd Cosworth har 46,5 mm inducer og 2wd intercooler. Denne klarer akkurat 300 hp i fölge de vise. Denne turboen er også oppgitt som Saab Gr.A som da oppgis til 305 hp.
4x4 Cosworth har 47,? inducer og större intercooler og disse to delene er nödvending for å klare de 330 hk som steg 3 trimsettet er oppgitt til.
KRX400 turboen til STS/NTS har 47,5 mm og her lokalt er denne effektmålt til 341 hp målt på 4x4 navene.
341 hp / 8,5 = 40,1 lb/min fra turboen som samsvarer godt med de 400 hp som turboselgerene oppgir en 40 lb/min turbo til.![]()
De nye G-serie turboene til GARRETT forusetter at motorbyggerene er geniale nok til å klare å hente ut 11 hp pr. lb/min luft.
Helt urealistisk for vanlige folk som kjörer pumpebensin, slik jeg ser det.