Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Når man leser i blader og på nett så er det fort gjort at optimismen blir helt urealistisk stor.
    Her ett sant og realistisk eksempel på hva som skjer i prakis.
    En lokal kar som lenge hadde drömt om å bygge seg en sugetrimmet B230 motor satt i gang.
    Blokken ble demontert, honet og fikk nye stempelringer m.v. og ble satt sammen igjen. Toppen ble hövlet en god del, maksportet av en lokal "portedude" og utstyrt med 46/38 ventiler, nye ventilfjörer, store ventiltrykkere og en rimelig hissig trimkam. 2x45 mm Weber forgasser ble montert på ett innsug som ble nöye portmatchet til toppen og til forgasseren. Ett godt grenrör og 3" eksos ble satt på for å väre sikker på at hele potensialet i motoren skulle kunne bli realisert. Jeg har värt med på å skifte bestykningsdeler som halsringer, dyser osv. i forhold til hva bredbandslamda har avslört og kammen er justert inn i forhold til hva effektkurvene i Dynapacken har vist. I fölge de fleste gir ett slikt oppsett i overkant av 200 hk, men i den lokale Dynapacken til RS Tuning Bergen ble resultatet, så vidt jeg husker i farten kun 155 hp og rundt 200 Nm målt på NAV.

Det er helt nylig kjöpt noen rallycrossbiler som forhåpentligvis skal i dynapacken om ikke så alt for lenge. Jeg ser frem til å se hva de leverer i praksis når de blir effektmålt slik som det gjöres rundt her.
    Sist endret av Batland; 17/07/19 kl 21:33

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •