Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Takk for titten. Ser bra ut dette.
Du bör vurdere å lage ett STORT hull mellom lykten og intercooleren og flytte luftfilteret ut og fremfor intercooleren. Å ha luftfilteret inne i motorrommer stjeler inntil 8% av effektpotensialet.

Ang. effekt er den teoretiske sugemotorens effektpotensial med uportet 530 topp og A-kam i nabolaget 115 hk. Hvis AFR er riktig og motoren i praksis får ca. 26 grader fortenning ved maks effekt, så er effektpotensialet ca. 115 hk x 2 BAR MAP med 1,0 BAR ladetrykk. B21 motorene leverer rundt 170 Nm som da dobles til 340 Nm med 1,0 BAR ladetrykk. Forutsetter bra AFR og ca. 26 grader fortenning ved turtallet for maks dreiemoment, ca. 4000- 4500 o/min.
Okei takk for svar
Går det Ann å bruke hullet under lykten her?
Har og fått tak i eit innsug til 2 enkle gassere, bør eg då kjøre original eller slipt nål? Og kva ladetrykk er å anbefale?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk