Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 84

Tråd: B230ET trim

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bergstaden Vis post
    Takk for svar! har lest meg opp på linken din, og tror jeg skal la chipen være ja.... vil eller legge i litt og gjøre det skikkelig istedet som du mener. Hadde 3" eksos for en tid siden, men fikk det ikke godkjent så vart 2.5" foreløpig.
    Da har jeg tenkt litt å begynne med en handleliste:
    Modetilpasset IC ifra DO88 event større spjelhus?
    3"wghus? Forkortelsen har jeg ikke helt på det rene
    Hvilken turbo kan anbefales?
    Godkjent 3" eksos.
    No må det sies jeg har ikke trimmet før, så kan si jeg er i opplæringsfasen :-)
    Men syns det er kjempartig å få svar ifra dem som virkelig kan det her!! ;-)
    Värsågod.

    Modelltilpasset DO88 intercooler er ett riktig godt valg.
    Större gasspjeld er bortkastede penger.
    Du kan tenke på å sette en nippel i downpipen du har, koble den til en bensintrykksmåler for forgassere og lese av trykket når du har full gass og 6000 o/min. Alt over 0,1 BAR avslörer at eksosanlegget er for lite og flöder for dårlig.
    Wghus er baklokket som er skrudd fast mellom turbinhhuset og downpipen.
    Hvis du skal ha en uangripelig godkjent turbo, så er det beste valget å sende originalturboen inn til GIK, Norsk/Svensk Turboservice e.l. for overhaling, forsterking og oppgradering. Du insisterer på at den originale merkeplaten med alle nr. på beholdes og brukes videre p.g.a. godkjenningsproblematikk. Kompressorhjul til Sierra Cosworth 4x4 / Pontiac Trans Am eller ett i lignende störrelse (ca. 47,5 /60 mm) i billett utgave er det rette valget. Turbinhuset byttes til ett med A/R0.63 forhold.
    Garrett -31 actuator og bleed ventil (manuell boost controller) anbefales.
    Deretter er det 13 mm råder og å dreie stemplene til de har en grop som måler 76x4,5 mm.
    Etter dette kommer bearbeiding eller bytte av topplokk, og jeg anbefaler med så store eksosventiler som du har råd til samt forsterkede, enkle ventilfjärer.
    Sist endret av Batland; 01/01/19 kl 23:37

Lignende tråder

  1. overhale B230ET? B230ET med LH2.4 - Hva skal til?
    By Oddwar in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 12/07/12, 18:30
  2. gasser trim.
    By hella88 in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 29/09/11, 08:27
  3. Funderinger rundt B230ET trim og automat
    By runardini in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 20/09/10, 09:24
  4. 2.4 t AWD. trim?
    By Kristianzn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 07/09/10, 21:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •