Värsågod.
Modelltilpasset DO88 intercooler er ett riktig godt valg.
Större gasspjeld er bortkastede penger.
Du kan tenke på å sette en nippel i downpipen du har, koble den til en bensintrykksmåler for forgassere og lese av trykket når du har full gass og 6000 o/min. Alt over 0,1 BAR avslörer at eksosanlegget er for lite og flöder for dårlig.
Wghus er baklokket som er skrudd fast mellom turbinhhuset og downpipen.
Hvis du skal ha en uangripelig godkjent turbo, så er det beste valget å sende originalturboen inn til GIK, Norsk/Svensk Turboservice e.l. for overhaling, forsterking og oppgradering. Du insisterer på at den originale merkeplaten med alle nr. på beholdes og brukes videre p.g.a. godkjenningsproblematikk. Kompressorhjul til Sierra Cosworth 4x4 / Pontiac Trans Am eller ett i lignende störrelse (ca. 47,5 /60 mm) i billett utgave er det rette valget. Turbinhuset byttes til ett med A/R0.63 forhold.
Garrett -31 actuator og bleed ventil (manuell boost controller) anbefales.
Deretter er det 13 mm råder og å dreie stemplene til de har en grop som måler 76x4,5 mm.
Etter dette kommer bearbeiding eller bytte av topplokk, og jeg anbefaler med så store eksosventiler som du har råd til samt forsterkede, enkle ventilfjärer.