Extern wg på gang, blir 38mm turbosmart wg.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Extern wg på gang, blir 38mm turbosmart wg.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:29
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Dvs i ytterkant på eksoshuset
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Ser det er mange som gjør det, men jeg har ikke så god erfaring med sveising i støpjern. Det krever erfaring med tig-apparatet, korrekt tilsatstråd, forvarming og lang nedkjøling. Så for å gjøre det enkelt, og ha mulighet for å bytte turbo uten å sveise på ny flens, så ble det sveist på en flens
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Noe i den dur?
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Noe sånt. Men hadde nok likt bedre f.eks å tilpassa et litt tykk vegga rør så wastegaten står nesten rett opp fra eksoshuset, dvs i svingen tilbake mot motor hvis denna skal på 940 manifold
. Hvis fantasien min fungerer står da wastegaten rett opp mot panseret. Mye tilpassing jobb med det røret eventuelt men sannsynligvis også veldig bra for wastegaten da den får eksos rett på ventilen
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Ja det vil jeg troJeg har slipt wg hullet skrått så det ikke blir 90° sving for å komme ut til wg.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det ser litt mørkt ut for Precision turboen.. Den har vært så varm at det fremste lageret har satt seg fast på akslingen. Skal prøve å kutte det av og se på tilstanden på akslingen, så får vi ta det derfra, eventuelt bruke Turbonetics e46'en
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det skal vi ikke se bort ifraAkslingen og turbinhjulet hadde ikke blitt missfarget, tror jeg. Men det fremste lageret som kompressorhjulet er skrudd mot sitter som støpt.. Så jeg er redd det må bli en annen turbo ja
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Kaldt om dagen... fikk på v40 senterkopper på eikerfelgene, det passa fint syns jeg
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:28
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Beklager elendig kvalitet, men det ble filmet med snapchat :( Straks ferdig topp til denne:
https://youtu.be/ip0patJyKwM
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det kom en boost kontroller i postkassa idag, brukt naturligvis for å holde nede kostnadenNå mangler bare et letta svinghjul fra Grinden Motorsport så fort lønninga er på konto igjen.
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:29
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Godt, kjekt å se.
Ett tips herfra er at du kan finjustere spool intensiteten ved å öke avstanden mellom bleedventilen og Wg-actuatoren. Ventilen bör derfor ALDRI monteres midt på slangen mellom kompressorhuset og Wgactuatoren da du mister muligheten til enkelt å teste med forskjellige lengde på slangene.
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det er prinsippet ja og hvis man overdriver med en lang slange så får man en boostpeak. Poenget er å få så hard spoolup som mulig og man er nödt til å pröve seg frem. Her fra 1:10 ser du det jeg mener er ideelt med tanke på boostpeak etter spoolup. https://www.youtube.com/watch?v=NOUM...d81Sg&index=40
Den var ikke dum, har sett på videoene dine på youtube fra førDette skal testes. Pga mitt eksoshus på min nåværende turbonetics t3 ikke er plant i bakkant, og det har vist seg å være vanskelig å plane fordi jeg har sveist og fikset på wg-hullet(veldig hard sveis) så har jeg tenkt å bruke av det jeg allerede har liggende på lager. Dette innebærer hjemmelaget grenrør og 38mm turbosmart extern wg. Dette fordi jeg misstenker lekasje på den interne wg og vil gjerne unngå mere problem med dette. Det vil bli kjørt med mottrykk og bleed på den externe wg. Det åpner derfor også muligheten for dobbel downpipe eller screampipe. Håper dette tilfører mere posetivt enn negativt. Det vil bli brukt K kam som er retardert ca 5°
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 08:52
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Pakke!Flett ny 48mm turbonetics med volvo eksoshus(pyramidetettning), Turbosmart boost-tee og 780 radioramme
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 01/12/18 kl 14:29
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Grattis.Ser lovende ut dette.
Det er utgang til nippel til slangen til wg ved slutten av kompressorhuset. Du kan vurdere å sette en nippel i begynnelsen av kompressorhuset også.
Slik:
eller slik:
Du kan sette boost target til 5500 o/min. dvs hovedsakling fokusere på ladetrykket på akkurat det turtallet. Dersom ladetrykket er noe höyere på lavere turtall, så er det bare en fordel.![]()
Sist endret av Batland; 01/12/18 kl 15:02
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt