Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 53 av 115 FørstFørst ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1.301 til 1.325 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #1301
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Extern wg på gang, blir 38mm turbosmart wg.


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #1302

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Extern wg på gang, blir 38mm turbosmart wg.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Hvordan hadde det vært å sveisa wastegate flensen rett i eksoshuset tror du istedenfor?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #1303

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Dvs i ytterkant på eksoshuset

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #1304
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hvordan hadde det vært å sveisa wastegate flensen rett i eksoshuset tror du istedenfor?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Dvs i ytterkant på eksoshuset

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Ser det er mange som gjør det, men jeg har ikke så god erfaring med sveising i støpjern. Det krever erfaring med tig-apparatet, korrekt tilsatstråd, forvarming og lang nedkjøling. Så for å gjøre det enkelt, og ha mulighet for å bytte turbo uten å sveise på ny flens, så ble det sveist på en flens

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #1305

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ser det er mange som gjør det, men jeg har ikke så god erfaring med sveising i støpjern. Det krever erfaring med tig-apparatet, korrekt tilsatstråd, forvarming og lang nedkjøling. Så for å gjøre det enkelt, og ha mulighet for å bytte turbo uten å sveise på ny flens, så ble det sveist på en flens

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Ser den

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  8. #1306
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Noe i den dur?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #1307

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Noe i den dur?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Noe sånt . Men hadde nok likt bedre f.eks å tilpassa et litt tykk vegga rør så wastegaten står nesten rett opp fra eksoshuset, dvs i svingen tilbake mot motor hvis denna skal på 940 manifold . Hvis fantasien min fungerer står da wastegaten rett opp mot panseret. Mye tilpassing jobb med det røret eventuelt men sannsynligvis også veldig bra for wastegaten da den får eksos rett på ventilen

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  11. #1308
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det vil jeg tro Jeg har slipt wg hullet skrått så det ikke blir 90° sving for å komme ut til wg.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. Takk Holck takket for denne posten
  13. #1309

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det vil jeg tro Jeg har slipt wg hullet skrått så det ikke blir 90° sving for å komme ut til wg.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Det hjelper nok det ja

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  14. #1310
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det ser litt mørkt ut for Precision turboen.. Den har vært så varm at det fremste lageret har satt seg fast på akslingen. Skal prøve å kutte det av og se på tilstanden på akslingen, så får vi ta det derfra, eventuelt bruke Turbonetics e46'en

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. Takk Holck takket for denne posten
  16. #1311
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det ser litt mørkt ut for Precision turboen.. Den har vært så varm at det fremste lageret har satt seg fast på akslingen. Skal prøve å kutte det av og se på tilstanden på akslingen, så får vi ta det derfra, eventuelt bruke Turbonetics e46'en.
    Såpass ja? Kommer turboen fra en overoptimistisk höykompentusiast? Når akslingen er blitt misfarget av varme så har det värt så termisk overbelastet at turbinhjul og aksling å anse som skrot.

  17. #1312
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det skal vi ikke se bort ifra Akslingen og turbinhjulet hadde ikke blitt missfarget, tror jeg. Men det fremste lageret som kompressorhjulet er skrudd mot sitter som støpt.. Så jeg er redd det må bli en annen turbo ja

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #1313
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Kaldt om dagen... fikk på v40 senterkopper på eikerfelgene, det passa fint syns jeg






    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:28

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #1314
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Beklager elendig kvalitet, men det ble filmet med snapchat :( Straks ferdig topp til denne:
    https://youtu.be/ip0patJyKwM

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. Takk Holck, Batland takket for denne posten
  21. #1315
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut.

  22. Takk HansOla takket for denne posten
  23. #1316
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ser bra ut.
    Takk! Mangler bare å få ferdig eksossiden nå og slipe ventiler Tenkte å sette ventilene i dreibenken og dreie 30° backcut.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #1317
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det kom en boost kontroller i postkassa idag, brukt naturligvis for å holde nede kostnaden Nå mangler bare et letta svinghjul fra Grinden Motorsport så fort lønninga er på konto igjen.


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 20:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. Takk Riff takket for denne posten
  26. #1318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Takk! Mangler bare å få ferdig eksossiden nå og slipe ventiler Tenkte å sette ventilene i dreibenken og dreie 30° backcut.
    Bare hyggelig. Good, god ide.

  27. #1319
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det kom en boost kontroller i postkassa idag, brukt naturligvis for å holde nede kostnaden Nå mangler bare et letta svinghjul fra Grinden Motorsport så fort lønninga er på konto igjen.
    Godt, kjekt å se.
    Ett tips herfra er at du kan finjustere spool intensiteten ved å öke avstanden mellom bleedventilen og Wg-actuatoren. Ventilen bör derfor ALDRI monteres midt på slangen mellom kompressorhuset og Wgactuatoren da du mister muligheten til enkelt å teste med forskjellige lengde på slangene.

  28. Takk HansOla takket for denne posten
  29. #1320
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Godt, kjekt å se.
    Ett tips herfra er at du kan finjustere spool intensiteten ved å öke avstanden mellom bleedventilen og Wg-actuatoren. Ventilen bör derfor ALDRI monteres midt på slangen mellom kompressorhuset og Wgactuatoren da du mister muligheten til enkelt å teste med forskjellige lengde på slangene.
    Okei! Tips og triks er hjertlig velkomne Starte med kort avstand og gradvis lengre avstand mellom wg og bleedventilen? Det skal prøves ut! Dette vil da resultere i overboost et lite øyeblikk, eller tenker feil nå?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. #1321
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Det er prinsippet ja og hvis man overdriver med en lang slange så får man en boostpeak. Poenget er å få så hard spoolup som mulig og man er nödt til å pröve seg frem. Her fra 1:10 ser du det jeg mener er ideelt med tanke på boostpeak etter spoolup. https://www.youtube.com/watch?v=NOUM...d81Sg&index=40

  31. #1322
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Den var ikke dum, har sett på videoene dine på youtube fra før Dette skal testes. Pga mitt eksoshus på min nåværende turbonetics t3 ikke er plant i bakkant, og det har vist seg å være vanskelig å plane fordi jeg har sveist og fikset på wg-hullet(veldig hard sveis) så har jeg tenkt å bruke av det jeg allerede har liggende på lager. Dette innebærer hjemmelaget grenrør og 38mm turbosmart extern wg. Dette fordi jeg misstenker lekasje på den interne wg og vil gjerne unngå mere problem med dette. Det vil bli kjørt med mottrykk og bleed på den externe wg. Det åpner derfor også muligheten for dobbel downpipe eller screampipe. Håper dette tilfører mere posetivt enn negativt. Det vil bli brukt K kam som er retardert ca 5°

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/11/18 kl 08:52

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. #1323
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Pakke! Flett ny 48mm turbonetics med volvo eksoshus(pyramidetettning), Turbosmart boost-tee og 780 radioramme




    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 01/12/18 kl 14:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  33. Takk Kristian N, Holck, Batland, Benjamin takket for denne posten
  34. #1324
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Grattis. Ser lovende ut dette.
    Det er utgang til nippel til slangen til wg ved slutten av kompressorhuset. Du kan vurdere å sette en nippel i begynnelsen av kompressorhuset også.

    Slik:



    eller slik:



    Du kan sette boost target til 5500 o/min. dvs hovedsakling fokusere på ladetrykket på akkurat det turtallet. Dersom ladetrykket er noe höyere på lavere turtall, så er det bare en fordel.
    Sist endret av Batland; 01/12/18 kl 15:02

  35. Takk HansOla takket for denne posten
  36. #1325
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ser lovende ut dette.
    Det er utgang til nippel til slangen til wg ved slutten av kompressorhuset. Du kan vurdere å sette en nippel i begynnelsen av kompressorhuset også.

    Slik:



    eller slik:

    Ja jeg skal borre å gjenge opp med npt så nærme kompressorhjulet som mulig Husker jeg fikk det tipset fra deg tidligere i tråden

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 53 av 115 FørstFørst ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •