Fikk blåst rein turbon i efta. Er bare å få bilen på låven nå vel.
Fikk blåst rein turbon i efta. Er bare å få bilen på låven nå vel.
Sist endret av Daniel.B; 14/10/17 kl 17:56
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Rått!!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Jøyie meg! ser lungt ut
1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
1996 945 Turbo - " Brukis "
68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*
Joda det er a litt artig det. I dag har den også likt 4. gir. Det er morro.
Litt diverse bilder:
Slangen ut av turboen revna i stad. Må nok ha på litt varmereflekterende teip. (eller bare litt alu folie hehe)
Slenger med en liten snutt til da den andre så ut til å falle i god smak hos noen.
Ellers så er jeg veldig fornøyd med hvordan ting har fungert nå i år. Har hatt mye problemer før med blant annet motor, motorstyring og vært misfornøyd med sperra. Nå med motor tålig på stell, datasprut og sveisa aksel med litt mjukere fjører bak, så har bilen blitt veldig trevlig å bruke.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
ta av turbo. sveis på alubend der det er varmt så slipper du også smeltinga generelt. og så isoler grenrøret ditt
husker ikke men var det datasprut på denne?
Jepp, monterte MaxxEcu Street i vinter og mappa hos Jonus. Så utrolig verdt det.
Har kjørt med den slangen sånn nå i 2,5 år så har holdt ei stund. Flekke på litt aluteip eller no så gjør det nok susen.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Hva ble prisen på det sprutet?☺
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Ga 8 500 forECU, ledningsnett og bredbåndslambda.
For de som er int i hva morroa faktisk koster så kan jeg estimere litt kjapt.
- MaxxECU 8 500
- VAG coiler 2 500
- Oljetrykk 1 000
- Div givere 1 000
- Bosch dyser 4 000
- MAC ventil 1 000
- Benking 8 000
Totalt 26 000 ++
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Walbro GST400 du bruker i tanken ? vurderer og bytte ut selv da jeg tror den som står der ifra ikke leverer nokk
Jeg er ihvertfall fornøyd med produktet og jobben. Intuitiv og fin programvare.
Husker ikke helt hva den heter, om det er 400 eller 450. Men det er noe i den duren. Står i tråden her. Funker bra, og hadde ikke no problem med å levere nok til 500 HK her.
Ellers så satt jeg Volvon bort på vinterlagring i helga. I det jeg jeg skulle kjøre den opp på låven så tok vi en siste burnout bare for å se om vi fikk kjørt i filler no, og det klarte jeg jo.
Vet at det ikke er no lurt å sette fra seg havarert redskap så bytta aksel samma dagen. Viste seg at den andre akselen også var på god vei til å bli vridd av, men jeg fant en aksel etter en liten runde i bygda. Imponert over hvor lenge de faktisk har holdt. Da de har kjent mye stryk de siste par åra.
Nå står den varmt og godt. Leverer skilta i dag.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
" I det jeg jeg skulle kjøre den opp på låven så tok vi en siste burnout bare for å se om vi fikk kjørt i filler no, og det klarte jeg jo. "
HAHA DAGENS ! Satt kaffi'n godt i halsen når jeg leste dette XD
1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
1996 945 Turbo - " Brukis "
68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*
Heisann gutter.
Har ikke vært å sett på bilen på over 3 mnd nå, så er lite å oppdatere på den fronten. Men jeg lurte på om dere hadde noen innspill på en ting.
Har vært inne på tanken om å trikse litt mer med forstillinga og eventuelt lage til paralell styring. Har dere tips til bærekulespacer/ brakett som er brukandes til 240?
Jeg har spacer fra Kaplhenke i dag (gammel utgave), så kan jo evt borre om disse off senter, evt kappe og sveise de om. Hva tenker dere?
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Heisann gutter!
Fikk unna siste eksamen på fredag så nå er det på tide å drive med litt andre ting. Volvon har jo stått i over 7 mnd så er vel greit å få rørt litt pån.
Tenkte å ta litt service på bilen, men endte med at jeg fikk tetta bensinlekkasjene og mekka paralellstyring i stedet.
Prøver nå kit fra MKM. Kjører folkrace stil. Vet at vinkel på styrestag blir noe feil, men vi prøver. Har antagelig Kaphlenke bærekulespacer for salg om noen har lyst på. Måtte også kappe litt ytterst i bærearmen for at spaceren skulle gå klar, da kittet er laget for originale armer.
Måtte jo også se om bilen fungerte.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Godt å få mekka litt 240 igjen da tenker jeg Hvilken pris hadde du tenkt for kaplhenke bærekulespacerne? Er det justerbar ackerman på de?
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
HansOla: Litt usikker på hva jeg skal ha. Skal sjekke tilstand på de og ta et bilde.
kimove: hehe, skriker litt på betongen.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Fikk slengt meg litt rundt tidligere i uka og var på PKK med Volvon i går. Da er den godkjent for 2 nye år.
Har også kjørt litt med bilen i det siste og den har fungert meget bra. Var på Rudskogen og kjørte litt forrige helg. Dog kun spor da NSK ikke hadde noe til overs for skrensing.
Men jeg vurderer nå sterkt å selge bilen for å evt dra i gang et nytt prosjekt. Jeg er fremdeles student så må få frigjort noen midler.
Lurer på om dere har innspill til hvordan pris det er realistisk å få for bilen? Ser jo at det er en del av 240ne som er veldig høyt prisa om dagen. Har litt vondt for å tro at de får solgt.
Ang denne så er det jo en 500HK gateregga bil som er godkjent med 16V Turbomotor.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Deler av dekkbanen som løsna
Må jo ha litt nye utfordringer i blant. Det er jo svært få 240r som er godkjent med 16V, så for rett person er den jo verdt litt.
Om det er noen på forumet som er interessert så er det bare å ta kontakt, før jeg evt legger den ut for salg.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
YO. ser jeg må gjøre noe lignende jeg også.
har dette fungert fint? googla meg fram faktisk til dette... 240 opphenget vibrerer bare jeg tenker på å sette bilen i drift etter 16V motoren kom inn
har handla inn 740\940 oppheng nå så det er klart men nøyaktig hva tilpasset du i holderen fra 240 som jeg ser du skriver du har bare gjort om litt på?
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Er bilen solgt allerede?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
1990 Volvo 240
Kan jo oppdatere tråden litt med at jeg nå faktisk har solgt bilen. Nå har jeg hatt bilen i drøye 5 år, så føler det er på tide å bytte på litt. Dette er jo første bilen jeg har skrudd skikkelig på så har lært utrolig mye, og fått brukt opp en haug med hjul.
Var forresten og kjørte på Gatebil nå i helga. Det var utrolig artig og bilen fungerte uten problemer. Åpna ikke panseret engang.
Så nå er bilen betalt for og blir sendt med transport oppover til trøndelag i løpet av uka.
Takk for nå.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3