Sitat Opprinnelig postet av Olavsko Vis post
Jeg snakket først med biltilsynet, men de ville ikke godkjenne noe uten papirer fra Volvo Norge. Jeg ringte da til Volvo og de sa at B230FK hadde for mye moment for 300 serien. De sa også at de aldri hadde produsert en turbomotor som møtte momentkravet til 300 serien, så forhåndsgodkjenning var umulig.

Jeg ringte da til risløkka trafikkstasjon(tips fra volvo). Traff en hyggelig kar som sa at hvis jeg kunne dokumentere at motoren som står i bilen ikke har over 170nm og alt ellers ser greit ut så kunne den godkjennes. Enkelte "tuningsjapper" har tillatelse til å gi ut effektmålinger i forbindelse med godkjenning.

Driver nå å setter bilen tilbake til orginal stand etter avskilting p.g.a nettopp turbomotor. Siden jeg ikke fikk forhåndsgodkjent B230FK bygde jeg like greit turbo på orginalmotoren. Så den må jeg strupe ned under 170nm og da må alle triks brukes. For godkjennes SKAL den.
Ja stemmer! Jeg kommer ikke til å bygge om ved mindre jeg får godkjent!
Men hvordan er det å bytte sprut til LH2.4 på den originale motoren(B200F) og montere turbo på den, bremse den og dokumentere at den er under 170nm. Bør vell gå det?