Har 2 sidi klima. Når begge står på blå, det kaldeste så blåser det kaldt på passasjer sia og varmt på sjåfør sia. Hva kan være galt? Det er ubehagelig varmt nå om dagen og blir nok værre te sommeren :(
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
Har 2 sidi klima. Når begge står på blå, det kaldeste så blåser det kaldt på passasjer sia og varmt på sjåfør sia. Hva kan være galt? Det er ubehagelig varmt nå om dagen og blir nok værre te sommeren :(
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
støv i tempsensoren (som sitter bak rista på klimapanelet på høyre side) - eller nødvendig med kalibrering av klimaanlegget (som gjøres medVIDA)
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Er det vanlig at det ugreier seg, slik at man må kalibrere?
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Det hender. kan tenkes at det hjelper å bytte kupefilteret og.
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Ett enkelt tips jeg har opplevd kan funke, er og blåse hardt i de rillene på selve klimapanelet.
Blir fort fult av støv der som kan forårsake tull
09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
95mod Volvo 940 Turbo Banebil
Men det er rart at en føler som er i midten forran kan gjøre forskjell på høyre og Venstre kjøle/varme.
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Hva med å forsøke istedenfor å synse? De fleste som svarer på dette forumet, gjør det av erfaring..
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Bøyer meg i støvet for dere som vet hva dere snakker om nå blåser det likt på begge sider
Det hjalp å støvsuge den følern
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Selv satte jeg støvesugeren på full guffe i rillene. Funket som gull
V70 2.4D aut. 2002 mod.
Det varmes ennå på sjåfør sia :(
Itillegg så fungerer ikke setevarmern på samme side.
Hva kan det bety?
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Prøv å koble ut styreenheten for setevarmen under det sete som ikke fungerer. Om denne er defekt, kan det slå ut spjeld i varmeapparatet som går på sammeLINnett.
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Husk å koble i fra batteriet når du holder på med det elektriske. Min gikk i nødmodus.
V70 2.4D aut. 2002 mod.
da har jeg koblet ut styreenhet 30774204 (nyttnr:31268907) og tatt en kjøre tur for å teste, alt er som det SKAL nå så da blir det bytte av styreenheten te setevarmern. til en pris av nette 600kr. det var jammen ikke dyrt
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Husk atLINnettet må kalibreres etter bytte av komponenter
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Hva koster det ca?
Sent fra min LG-P880 via Tapatalk
2007 volvo V70 2,4 126hk http://bildr.no/view/1115825
Vanskelig å si da alle opererer med forskjellige timespriser. Tipper mellom 5-700 kr. Godt mulig at du også kan få det billigere
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
hvor finner du kalibrering av lin nettet i vida ?
Volvo xc70 2013 D5 Inscription
UnderCCM
Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 200 hk / 320 Nm
2007 Volvo XC90 3.2 AWD aut Summum (B6324S) 232 hk / 320 Nm
2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 230 hk / 500 Nm
Hei. Gjelder dette biler med manuelt klima også? Vår bil blåser varmere på passasjer siden. Setevarmer fungerer som den skal.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Prøv, så tipper jeg du finner ut
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
har samme problem på min v70n , blåser ikke kalt på høyre side , bare ute luft .
Prøvde og nappe ut styreenhet under høyre sete , men samme resultat.
Tok ut hanske rom og sjekket de 4 spjeld motorene 3 på vestre og 1 på høyre side og alle var det liv i .
Hørte en kan feil søke Lin nett , og volt skal være mellom 7-11 volt har jeg hørt fra volvo dealer , målte volt på den under sete og den viste 12v u/motor i gang og lade volt m/motor i gang.
Koblet ut en og en av spjeldmotorene om gangen og målte =lik volt
Har og prøvd med frakoblet batteri en stund for å resette clima ,blåst reint i grill for temp sensor
AC er sjekket og det er nok gass ,virker bra på V side
Noen som vet kos en skal måle volt på Lin nett ? da jeg sikker gjør noe feil .
Jeg målte på rød/svart og ikke den gule.
Eller andre forslag
V70N 2,0T 2000mod
Feilsøking avCANogLIN-nettverk gjøres normalt med oscilloskop eller nettverksanalysator.
Med voltmeter kan man knapt detektere ledningsbrudd, siden elektronikken i begge ender av kabelen kan sende spenning inn på kabelen.
Det finnes ingen sammenheng mellom spenning du måler påLIN-kabelen og aktivisering av motorer.
https://www.kvaser.com/about-can/can-standards/linbus/
https://www.picoauto.com/library/aut...tests/lin-bus/
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019
Ok takk, da er jeg nok noe feil informert fra Volvo mekanikeren angående måling av 7-11volt her
V70N 2,0T 2000mod
Det er korrekt at hvilespenningen skal være mellom 7V og 11V, men signalspenningen kan være høyere og lavere.
Et voltmeter er ikke raskt nok til å registrere spenningen i datapulsene, selv om signalfrekvensen er lav nok til at det kunne vært hørbare pipetoner i en høyttaler.
Voltmeteret kan brukes til å identifisere hvilke ledninger som harLIN-signaler, og hvilke ledere som har batterispenning eller jord.
Klimastyringen er vist på side 95 i koblingstegningen for bilen din:
https://www.dropbox.com/s/0u3p7evzik..._3_39.pdf?dl=0
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019