[QUOTE=Kristian N;1059232]Nypris hos volvo er 3050,-
Jeg håper virkelig at posten betaler for et nytt et... Som alle vet, er jo syyykt vanskelig å finne bra dørtrekk brukt
[QUOTE=Kristian N;1059232]Nypris hos volvo er 3050,-
Jeg håper virkelig at posten betaler for et nytt et... Som alle vet, er jo syyykt vanskelig å finne bra dørtrekk brukt
Sist endret av Mattis; 17/09/17 kl 20:41
Eksosanlegget har kommet, nye oppheng bestillt
Interiørbytte underveis, rydder opp i el-anlegget, og fjærner bensinvarmeren i samme slengen
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 17/09/17 kl 20:43
Skilt!
Eksosanlegget montert, veldig imponert over passform, lydnivå, og over at alt av klemmer, oppheng osv var med i satsen.
Ferdig å fjerne ledninger, bensinvarmer, handsfree-tull osv.
Samt tatt en service på motoren, og bytta alle kjølevannslanger..
Så nå kan det forhåpentligvis begynne å skje morsommere ting snart
Sent fra min London via Tapatalk
Så, etter å ha kjørt bilen til jobb i noen dager, så bestemte jeg meg for at den skulle få en skikkelig "shakedown"...
Så på onsdag satt jeg nesa sørover for å kjøpe meg selv en bursdagsgave, v90 interiør..
Hvor finner man sånt lurer du kanskje på? Joda, det fant jeg i horten!
Annet enn at bilen har pådratt seg en mystisk oljelekkasje i bakkant av motoren (mistenker peilepinne, eller veivhusvent, da det er i det området, og bakover det er oljegris) så gikk turen helt suverent.
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 22/10/17 kl 14:35
Dei setene er nydelige!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Jeeeep Blir fancypants bilen dette De ble i hovedsak kjøpt pga de var i så bra stand, trur bilen hadde gjort ca 200k km
Fikk endelig gjort noe med oljelekkasjen, var returslangen på veivhusventilasjonen som var syndern, kjøpte allt nytt fra volvo, 1300kr for hele "kit'et"
Sent fra min London via Tapatalk
Litt har skjedd, ingenting spennende å fotografere..
Eu-godkjennt for andre gang, da jeg naturligvis bomma på intervallen sist, men nå kan det jo begynne å skje litt mer "spennende" ting snart
Har antagelig fått fjerna den siste "uorginale ledninga" nå, så det elektriske bør være tilbake til slik det forlot fabrikken.
Sist men ikke minst så har det blitt bestemt hvilke hjul det blir
Sent fra min London via Tapatalk
Pkk-relatert skruing er det beste som finnes?
Heller tvert imot..
Og nå over til noe som er ca like kjedelig å gjøre.. Interiørshining, type overkill
Bilen ble plukka helt ned til "stålet" innvendig, alt ble støvsugd, og vaska, matter osv ble steamet.. begynte framme, og jobba meg bakover. lister, dasborddeler, midtkonsoll, o.l ble vasket og shinet både inn, og utvendig, noe som virkelig trengtes etter å ha vært familiebil i 15år
Lyspærer ble byttet, og en midlertidig 2-din spiller ble tilpasset og montert i dashen..
Det hele ble avsluttet for dagen med å montere et spillernytt askebeger
Neste: fra b-stolpen, og videre bakover
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 22/03/18 kl 22:13
I 7/9-serie relaterte "nyheter" så har jeg også kjøpt en 740.... Usett.... I april
Jeg er 3'dje eiern og den var på tur på skroten, så ga vrakpant (den til venstre)
Og har levert fra meg v90 setene til rens, trudde de var ganske reine men de var visst værre enn jeg trudde (rensa til høyre)
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 09/02/18 kl 21:21
Prosjekt vask-og-shine-alt fortsetter
Plutselig var setene ferdige, ble gjort litt div reparasjoner på sidelommene, da det tydeligvis er vanlig at festene knekker på dem, samt skinnene ble smurt opp før montering...
Det skal sies, helt strøkne er de ikke, men det skal da bli bruksbil dette
Det kom også noen deler til 740'en, begynner å smies noen planer der også
Sent fra min London via Tapatalk
Kom litt motivasjonsfremmende deler fra grannlannet som ble kastet på fort og gæli, ble en del grubling på framfanger den dagen....
Hopper fram og tilbake mellom 850r, og addon, og klarer liksom ikke å bestemme meg.. noen som har meninger/inspirasjonsbilder?
Har tydeligvis også eid den i 2 år allerede, tia flyr når man plages
Og, jeg er lei av å ha delebilen stående. Så om noen trenger noe, er det bare å rope ut Den er enda ca komplett...
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 22/03/18 kl 22:16
Kutt opp en 850 leppe slik som på bildet mener jeg. Addon blir for klumpete etter mi mening. Skal kjøre 850 på min blir flott denna bilen BTW
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Steike bacon kristian! Det der var jo uten tvil den beste løsninga på dilemmaet mitt! Spesiellt siden jeg fikk tak i en til R fanger som allerede er knekt mellom "grillene", og dermed ypperlig til å bruke til sånnt..
Joda, den begynner å komme seg nå
Når man ser tilbake på det, så skulle kanskje denne ha vært kastet menmen
Sent fra min London via Tapatalk
Det der så Nice ut har en fanger liggende som allerede er gjort om til V70r. Men jeg bredda ikke ut selve R fangeren så den er smalere nederst. Vurderer å pusse port lim og alt sånt å starte opp det prosjektet på nytt og gjøre det skikkelig ☺️
Jeg tenker en kanskjebklarer å lime r leppa utapå den originale? eller kommer overgangen til fangern blir rar kanskje
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Det kan da ikke være så vanskelig å finne en eventuell delefanger der borte i verdalen
Det må bli noe sånnt ja Heller tvert i mot... "Problemet" jeg plutselig fikk med 850R fangern, er at jeg fant ikke noen sideskjørt, som matchet både den, og 1gen v70 bakfanger, da den ikke har en profil nederst, som da v70 bakfangern har... Så det får bli de "dyre" skjørtene på den reviderte planen, da bør det bli rimelig bra
Du som allerede har gjort jobben.... Har du noen anbefalinger på lim?
Var en tur hos Volvo_S90R, å pilla på Terje1's gamle delebil, ble noen spindler som skal freshes opp og monteres på min.
Samt delebilen min har gått under kniven. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...&fks=115593306
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 22/03/18 kl 22:17
Da har man nok en gang vært på turné å samla på seg diverse, s/v90 midkonsoll, handbrekk, og mk1 bremseskiver fra terje1's lager..
En kjenning i nederland har funnet s/v90 girstang, og skinnpose til manuell bil
Og jeg snubla over noe ca midt i trondheim, og ja, det ble handel.. 2,5, manuell, soltak, bra dørtrekk...
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 22/03/18 kl 22:24
Da var den sølvfarga delebilen kasta, og det nye "gliset" henta, for egen maskin endatill! Så m90'n ble bekrefta som bra
Når den ble kjøpt, så var det uvisst om den gikk etter å ha stått der i ca 2år, men med et batteri som funka, og en skvett bensin på tanken, så fyra den tvært
Av utstyr, så kan jeg nevne at den har, elektrisk takluke... Og det er vel det
Ikke AC, ikke fartsholder, sveivevindu bak, tøyseter, den har ikke en gang koppholdere!!
Sent fra min London via Tapatalk
Ikke så ille farge på den da.Grei kombo inn/utvendig om man ser bort ifra det syntetiskdopsyretripp-spraglete mønstret
Pen langt i fra, men langt i fra pen.
Baksetet ble donert til forskning på tilpassning av 9-serie seter i 245, jeg klarte ikke å ta ei krone i betaling for dem
Skrynkelskinnet sto stabla i ei krå i garagen, så disse ble montert i den blåe, da det tross alt er beste måten å oppbevare seter.
Det ventes på deler til den sølvfarga, i mellomtiden har jeg finkjemmet den blåe for rust, mye kosmetisk, men ingenting farlig, det debateres å kanskje "redde" den.
Det lages jo tross alt ikke så gamle biler lenger
Sent fra min London via Tapatalk
Det ventes enda på deler til den sølvfarga men i mellomtia har jeg sett hardt, og lenge på den blåe, og det blitt bestemt at den skal få en sjangse til å gjenoppstå..
jeg gidder ikke å gå like grundig til verks for å få en strøken bil ut av den, men med litt innsats så skal det la seg gjøre å få den helt ok
Tanken er å få brukt opp litt deler fra lageret, da jeg har "litt" til overs etter de to delebila jeg hadde til den sølvfarga..
Av feil (så langt) kan det nevnes: oljelekkasje bakpå eksoskammen, knust baklykt, et endeledd, bremseskjold, og klosser bak.
Sent fra min London via Tapatalk
Sist endret av Mattis; 13/04/18 kl 15:07
Hey!
Det der ligner veldig på min gamle 960 som jeg solgte for 3,5 år siden.
UA-registrert?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980