Tilsalgs:
Kjørt ca 195.000km, vurderes solgt med tungt hjerte til noen som kan gi den et godt hjem.
Den har vært vasket og vokset og stelt med i "huet og rævva", og fått det jeg ikke har klart selv av rep. og service har vært på merkeverksted. Den har brukt å få ny olje to ganger i året, en gang på sommeren hos Volvo i forbindelse med service, og en gang på vinteren hjemme.
Det er en brent eksosventil som må fikses, og det er eksoslekkasje i fremre del av eksos, rustet av rett etter katalysator.
Steinsprut med rust på panser, og rusten bakluke. Ellers ganske fri for rust.
CD-skifter i bagasjerommet virker bare av og til.
Defekt CD-spiller på navigasjonen (denne er uansett fra steinalderen og kart Volvo kan skaffe ble i beste fall oppdatert for over ti år siden). Komplett Dolbyforsterker og senterhøyttaler som kan monteres i steden for navigasjon medfølger.
17" Comet-C sommerfelger med Pirelli pzero nero som kan gå en sesong til
17" Aquila vinterfelger, med sprayet med mørk antrasitt foliatec, Michelin X-ice 2 eller 3 med greit mønster
Litt vedlikehold som kan nevnes:
Fabrikkny forsterket automatkasse januar 2013
Nye pakninger på vinkelgir juli 2015
Fabrikkny mellomaksel februar 2016
- Mørk blå 417 "Nautic blue metallic"
- 2,4l femmer, 265hk og 350Nm B5244T2
AWD!- 5-trinns automat AW55-50
- Nydelig og velholdt mørkt R-interiør
- 302mm bremser foran, 288mm bak, alle fire ventilerte skiver
- Takluke
- El.seter begge sider foran, memory på førerstol
- Original navigasjon med defekt cd-spiller
Modifikasjoner/ettermontert
- Klarglasslykter fra C70 (Volvo original)
- XC-grill med R-emblem (Volvo original)
- Vindusvisker-relé med justerbar interval (IPD)
- Høyrespeil fra høyrestyrt bil, med vidvinkel-krumming (Volvo original)
- Tårnstag (Volvo original)
- Aluminimumspedaler fra Heico
- "Performance Line" bremseslanger foran (Volvo original)
- Gummimatter til vinter, stoffmatter med R-logo til sommer (Volvo original)
- Beskyttelsesgitter under motor (Volvo original)
- Ekstra oljekjøler til automatgirkassen (Volvo original)
- Nivåsensor til alarmen (Volvo original)
- Bakruteviskerarm fra V70N 01-03 med kåpe fra V40 -04 (Volvo original)
- Vindavvisere (Volvo original)
Originaldeler som medfølger
- Dolby senterhøyttaler og encoder/amp
- Komplett og lakkert ryggesensor-kit med monteringsdetaljer/utstyr
- Avtakbart hengerfeste, noe overflaterust
- Bakluke med liten bulk, mindre rust enn den som står på bilen
- Mellomaksel med dårlig lager. Kan overhales av Powertrain e.l. Ble tatt vare på da fabrikkny mellomaksel ble montert
- Ny støtteskinne vindu venstre bakdør, kosmetisk skade på den som står på bil
- Nytt deksel til cd-veksler i bagasjerom. Det som står på bil er sprekt, limt og foliert og det holdt bedre enn jeg trodde.
- Ny låskasse til bakluke, den gamle har fusket noen ganger
- Nytt reservoar til servoolje pga litt svetting
- Ny original beskyttelsesfolie til toppen av støtfanger bak
- Nytt øvre motorfeste, ble kjøpt inn «for sikkerhets skyld» da jeg fikk en god pris
Annet medfølgende
- USA Spec Ipod- og aux- grensesnitt, bruker utgangen for ekstern cd-veksler i originalstereo (kjøpt fra IPD)
- Stab-stag til bagasjerom, monteres i festene til ekstraseter ved reservehjulsbrønn. Kjøpt av Eirik.R høsten 2016, sveist av THolandsli (http://forum.vccn.no/showthread.php?...abstag-bak-V70)
Flere bilder, og åpning av prosjekttråd (p.t. er den kun åpen for medlemmer av VCCN) kommer.
Prisantydning: 40.000kr
Lov å prute og å gi bud, men da må jeg kanskje vurdere å dele det opp.
I utgangspunktet selges ingenting av deler før bilen har fått en kjøper.