Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  78
Side 17 av 24 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

  1. #401
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    For dårlig jording? Det kan jo hende da.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Ja, hadde liknande problem på 850en til Luddemann her på forumet, har vore borti det andre gongar og, anbefaler å prøva. Prøv både til motor og karosseri, kan vera dårleg kontakt mellom dei og.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  2. #402
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, hadde liknande problem på 850en til Luddemann her på forumet, har vore borti det andre gongar og, anbefaler å prøva. Prøv både til motor og karosseri, kan vera dårleg kontakt mellom dei og.
    Aha, skjønner. Dette skal jeg prøve

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  3. #403
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Har du prøvd og starte den i dag?
    Nope, skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  4. #404
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Nå jorda jeg fra batteri til chassi og fra batteri til topp på motor med svart startskabel og det er fortsatt null respons fra starter. Kan vel ikke være noe annet enn den som er gåen?

    Nå hører en jo ikke omdreining en gang.
    https://youtu.be/Lz9CMmEaMG8

    Neste vil være å starte med vanlig startshjelp fra en annen bil?

    Hvor/hvilke ledninger kan jeg måle på starter?

    Får sjekke på nett om lokal bilhugger har en lignende starter på lager. Forskjell på disse? Turbo eller ei?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  5. #405
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Min var akkurat slik som i den siste filmen du har lagt ut når batteriet døde var ikke nok strøm til og dra rundt starteren i det helle tatt.
    Ville prøvd startkabler først eller annet batteri vist ikke det fungerer så har biltema starter til din bil det er bedre en brukt søkte på regnr et til din bil og fikk opp denne starteren
    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...ER-2000025385/ er også på lager hos biltema ålesund.

  6. #406
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Har du prøvd å målt spenningsfall under start? Evt måle punkter mot starter? Om du tør og får det til så tar du en startkabel og kobler den rett på starter etter innslagsreleet og rett på + på batteri. Enten går starter rundt ellers så blir det veldig varmt.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  7. #407
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Har du prøvd å målt spenningsfall under start? Evt måle punkter mot starter? Om du tør og får det til så tar du en startkabel og kobler den rett på starter etter innslagsreleet og rett på + på batteri. Enten går starter rundt ellers så blir det veldig varmt.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Har ikke prøvd å måle nei, er ikke helt sikker på hvor jeg skal måle og mot hva.
    Hmm, høres litt skummelt ut må være sikker på hva jeg skal gjøre da isåfall.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  8. #408
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Min var akkurat slik som i den siste filmen du har lagt ut når batteriet døde var ikke nok strøm til og dra rundt starteren i det helle tatt.
    Ville prøvd startkabler først eller annet batteri vist ikke det fungerer så har biltema starter til din bil det er bedre en brukt søkte på regnr et til din bil og fikk opp denne starteren
    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...ER-2000025385/ er også på lager hos biltema ålesund.
    Jepp, får prøve med et annet batteri og med startskabler.

    Åja, ja er ikke kjennt med tema starter men de er vel så like på mange volvo modeller og om man tar vare på kvittering kan man bytte eller få garanti om den ikke varer 1 år en gang..



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  9. #409
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg plukka fra alt inn til turbo.
    Gjør dette i forbindelse med rensing sv slanger og rør og inspeksjon når en får bedre plass å kikke rundt.



    Skittent rør inn på turbo.


    Litt møkk inni vinkel på veivhusslangen også.


    Var inni denne dingsen med både gammel tannkost og qtips.


    Litt vanskelig å se men en del svetting/fuktig rundt bremsekraftforsterkeren. Usikker på hvor det kommer fra men er lukter sterkt som mest sannynlig er bremseveske, bremsevesketsnken er full så ingen storlekkasje. Får se mere på det.


    Her ser en bremserøra er litt fuktig.
    Fannt også ut at jeg har en sånn DEFA motorvarmer, går noen korrugerte slanger/ledninger i motorrommet.
    Fra blokk inn på motorvarmer og så inn på slangen som går igjennom torpedoveggen. Men min motor er byttet og har ikke element i blokka.
    Resten ser det ut til at jeg har.




    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  10. #410
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    I dag var jeg på liftkurs på jobb
    Kjørte og prøvde litt sakselift og bomlift på slutten av dagen.

    Naboen i breivika.

    Gjort litt i dag også, på tide å bytte pakning i oljepåfyllingslokket. Tigta til slangeklemme på åndinga, slsngen er myk og fin.


    Tok av pluggledningdekselet for å komme til her å kikke etter olje rundt kammene, litt fuktighet men ser greit ut.


    Det her er vel vinkelkassa og her er det mye gunck.


    Vanskelig å få bilde men inni der er ei grop mellom kjøleribbene og der er flytende olje :/


    Tror det kan være oljeretur fra turbo, det kan vel sprute over alt å få det til å se så ille ut?

    Pakningsett på oljeretur er på vei i posten.

    Tok av resirkventilen og rensa både den og der den har stått.


    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  11. #411
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Slitent tårnlager ja..

    Godt jeg kjøpte begge deler


    Den koppen her.. det brakk av litt kant når jeg droppa fjærbenet.. bør den byttes?


    Ikke så vakker akkurat men den gjør nytta med å trykke ned støvmansjetten før den hylsa kommer og så mutteren.
    Har ikke en ny sånn en, var jeg klar over at de bruker å se sånn ut hadde jeg kjøpt en sånn en, men må vel bestilles. Har ikke kikka på nett etter den.



    Klarte utrolig nok å røske av stabilisatorstaget.. så sitter jeg igjen med kula sånn som dette. Må ha nytt stag da.. og prøve å få ut den der på en måte.


    Sitter godt ser det ut som.


    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  12. #412
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Resten av stablisator staget må nok bare kappe av måtte det på min. Den skiva som holder på mansjetten går an og få kjøpt ny hos vparts og skruvat blandt annet.
    Jeg hadde bestilt nye slike skiver fra skruvat men de er vist ikke på lager før 7.6 så jeg brukte bare de gamle om igjen varer nok en stund til og mansjetten tror jeg holder seg oppe uten den. Den koppen hvor det brakk av litt tar ikke i hodet hvor denne står slik er mitt fjærbein https://www.matthewsvolvosite.com/fo...e=view&id=4278 det er kanskje forskjell på awd og 2wd?

  13. #413
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Fikk løs den kula som satt igjen fra stabilisatorstaget både på fjærbenet og selve stsget fra krengestaget så nå er det bare å handle ny, kjøper til andre siden. Fort gjort å ødelegge eller finne ut at den er skutt og ha en ekstra på lur.

    Ja den øvre skiva vet jeg at jeg har sett ny på vparts.

    Ja jeg kommer nok til å bare bruke det om igjen.. ja det jeg også tror.

    Hmm godt mulig awd og 2wd er ulik ja.

    Sånn ser det ut hos meg, i den rekkefølgen. Her har jeg ikke tatt med fjærfeste og tårnlager men du skjønner hvor de kommer inn mellom.




    Fannt ut nå at det er en låsing her som gjør at den ikke snurrer rundt, tror dette skal gå fint.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  14. #414
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Har ikke prøvd å måle nei, er ikke helt sikker på hvor jeg skal måle og mot hva.
    Hmm, høres litt skummelt ut må være sikker på hva jeg skal gjøre da isåfall.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Spenningsfall måles mellom flere punkter i en krets. Mål mellom + på batteri og den tykke inn på starteren, her skal du helst måle mindre enn 1 volt, både under startforsøk og ubelastet. Samme gjelder på - siden. Her måler du på batteripol og et sted på chassi først, og på motoren. Finn gode punkt uten skitt og lakk. Her skal du heller ikke måle mere enn 1 volt.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  15. #415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ja nå skjønner jeg va den skiva er tror jeg Har du fått start på den?

  16. #416
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Spenningsfall måles mellom flere punkter i en krets. Mål mellom + på batteri og den tykke inn på starteren, her skal du helst måle mindre enn 1 volt, både under startforsøk og ubelastet. Samme gjelder på - siden. Her måler du på batteripol og et sted på chassi først, og på motoren. Finn gode punkt uten skitt og lakk. Her skal du heller ikke måle mere enn 1 volt.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Skal jeg måle spenningsfall altså? Jeg skal jo ha 12v konstant til starter og en flatstift som gir signal om at starteren skal slå rundt.

    Kan prøve det du sier her.
    Har en ekstra starter på lur om jeg må bytte.



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  17. #417
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Ja nå skjønner jeg va den skiva er tror jeg Har du fått start på den?
    (Y)

    Nei har ikke det ennå, men har heller ikke prøvd helt ennå.

    Har bytter fjærtårnlageret nå og skifta framlysa.

    I dag fikk jeg pakke fra SC styling med nye mansjetter til de ytre drivknutene, fikk ut akselen til førersida som hadde revnet belg og får sørn' mej ikke av det klipset/ringen som holder belgen, eller rettere sagt får ikke av knuten.

    Ringen som holder knuten skal ekspanderes ut av sporet i akselen men det blir ikke nok. Prøvde 100 ganger med spisstang og hammer og slå av knuten.

    Til slutt valgte ene av de 2 tappene på låseringen å knekke :(



    Har prøvd så utallige mange ganger nå men har ikke bevegelse når jeg prøver banke av knuten :/


    Vurderer å bare ta den med i morgen til et verksted å la dem få prøve å få den av.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  18. Takk kimar takket for denne posten
  19. #418
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Var innom det lokale verkstedet på jobb. De fikk den av med litt flere og bedre verktøy enn jeg har får hånden og med et par litt kraftigere slag fra en større hammer



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  20. #419
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått gjort litt.

    Fikk plukka fra hverandre knuten og rensa den fir gammel fett og evt. støv/skitt. Monterte sammen igjen og grisa den opp med nytt fett.

    Fikk verksted til å klemme på disse da jeg ikke hadde verktøy.


    Rensa indre drev/"tenner" og hadde i litt kobberfett.


    Alt ferdig montert, bortsett fra sentermutteren som ikke er stramma til godt nok siden jeg ikke har 36mm pipe og lånte en fra noen da jeg tok den av.


    Neste som står igjen er:

    *ene bakdemperen, sjekka sporing på pakke og de har ankommet posten i nærmeste butikk.

    *sjekke handbrekk/muligens dårlige håndbrekksko, justeing bak og/eller fremme i midtkonsoll.

    *oljelekkasje.. enten olje-retur turbo eller kanskje vinkelkasse, funnet ut at oljeretur er over vinkelkasse og at den er i veien.. blir en muligens større jobb dette :/ kan ikke spekulere for mye må få tørka av all fuktighet under, la motor gå og sjekke hvor det kommer fra..





    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  21. Takk Benjamin takket for denne posten
  22. #420
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er dessverre ofte slik at en må innimellom til verksted med ting når en har begrenset med verktøy.
    Jeg velger selv og la verksted skifte drivleddet mitt på grunn av det.
    Når du skal skifte støtdemper bak de 2 boltene som holder fjærbeins lageret er veldig glad i og knekke eller så løsner festet under bilen.
    Noe som medfører mye arbeid. Så ville selv vis du skal kun skifte støtdemper prøvd og bare løsnet mutteren til støtdemperen og tatt den
    ut under bilen så slipper du alt det styret. Vis ikke så burde du ha liggende bolter med 8,8 styrke og låsemuttere i tilfelle.
    Fungerte fint med en skift nøkkel og en kombinasjons nøkkel til og løsne/stramme støtdemperene i fjærbeins lageret synes jeg så går nok fint og gjøre det i bilen

  23. #421
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Er dessverre ofte slik at en må innimellom til verksted med ting når en har begrenset med verktøy.
    Jeg velger selv og la verksted skifte drivleddet mitt på grunn av det.
    Når du skal skifte støtdemper bak de 2 boltene som holder fjærbeins lageret er veldig glad i og knekke eller så løsner festet under bilen.
    Noe som medfører mye arbeid. Så ville selv vis du skal kun skifte støtdemper prøvd og bare løsnet mutteren til støtdemperen og tatt den
    ut under bilen så slipper du alt det styret. Vis ikke så burde du ha liggende bolter med 8,8 styrke og låsemuttere i tilfelle.
    Fungerte fint med en skift nøkkel og en kombinasjons nøkkel til og løsne/stramme støtdemperene i fjærbeins lageret synes jeg så går nok fint og gjøre det i bilen
    Ja nå hadde de ikke lyst å låne ut da de plutselig trenger den pipa og de er den eneste de har. Men trenger nok ei sånn pipe en annen gang så får kjøpe meg ei, skal jo skifte mansjett på andre siden en gang snart. Ingen problem å bytte selv.

    Nå hang jeg ikke helt med her, men jeg løsner nok de 2 boltene i bunn og så skrur jeg helt ut mutteren i topp. Og så skur boltene i bunn ut resten av veien og slipper støtdemperen ned under bilen, det er den eneste veien å få den ut uansett.



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  24. #422
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Ja nå hadde de ikke lyst å låne ut da de plutselig trenger den pipa og de er den eneste de har. Men trenger nok ei sånn pipe en annen gang så får kjøpe meg ei, skal jo skifte mansjett på andre siden en gang snart. Ingen problem å bytte selv.

    Nå hang jeg ikke helt med her, men jeg løsner nok de 2 boltene i bunn og så skrur jeg helt ut mutteren i topp. Og så skur boltene i bunn ut resten av veien og slipper støtdemperen ned under bilen, det er den eneste veien å få den ut uansett.



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Du har jo awd ja, er jo forsjellig bakstilling på disse min er 2wd tenkte ikke på det
    Men ivertfall så kan de 2 boltene på oppe i bagasjerommet til fjærbeinslageret lage problemer som jeg sa men løsner en den mutteren i midten av det lageret som er støtdemperen og tar ut støtemperen nedenifra så trenger en ikke løsne de.

  25. #423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ble litt mye rot i det jeg skrev her. Det jeg skulle sagt var at noen demonterer støtdemperen bak ved og løsne den nede også løse fjærbeinslageret oppe
    også dra den opp i bilen. Men det du skal gjøre er bedre og bare løse den oppe og nede og ta ut neden ifra så slipper du og ha noe med boltene til fjærbeinlageret og gjøre

  26. #424
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Det går helt fint! Fått med meg din situasjon med dysleksi så det går helt i orden. Forstod litt mer i etterkant.

    Har allerede fått gjort ferdig nå

    Kjørte ut på skeidar og bestillte persienner til soverommet på leiligheten, så tema etterpå.

    Kjøpte disse to for å få på sentermutteren til drivakselen.


    2stk pent brukte nivomat dempere fra en på finn.no


    Her er den gamle.


    Endelig er førersida forran ferdig.


    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  27. Takk kimar takket for denne posten
  28. #425
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Har kjørt bilen en tur nå, subba i noe bremseskive og det var nok bare skjoldet som tok borti skiva.

    Prøvde håndbrekket og det var fortsatt for svakt, begynnte å sige når jeg dro opp brekket i en bakke.

    Så lurer jeg litt på.. bør jeg justere ned brekket i midkonsollen? Drar ikke så fryktelig langt opp nå.

    Og brekket bør være av/nede når jeg justerer de tannhjula bake?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Side 17 av 24 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •