Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard Sugemotortråden!

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Hvis det er noe som helst 531 porta eller ikke (porta betyr ofte = værre) med originale ventiler så blir det en degradering... Ikke vits å tenke på en 531 før du har tenkt å putte i 48/38 ventiler eller større, med en seriøs oppgradering av konfigurasjon av ventil og seteinnsats-vinkler... innsugsporten i 531 er stor som en "katedral" og fullstendig giddaløs med originale ventiler og setekonfigurasjon. Har gjort et eksperiment engang med å bytte ut 531 topp med 530 på en B230FB og den gikk bedre med 530 enn med 531 som volvo hadde utstyrt den med. Dog skal det sies at 531 har en bedre pluggplasering enn 530, så hvis man allikevel skal ommarbeide kammerform og putte inn så mye ventiler som det er plass til, DA er den et bedre utgangspunkt... Eller man kan like greit gå for 4v topp først som sist...
    Ok, men uansett så bør vel VX kammen være bedre til gatebruk enn min nåværende trim kam ? Uavhengig om det er en 531 eller 530 topp

    Sitter igjen med et inntrykk av at porta 530 topp og VX kam bør være en god kombo ? Korriger meg gjerne. Føler jeg er i en jungel her av kammer og topper nå hehe

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Benjamin; 01/05/17 kl 17:50
    1990 Volvo 240

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •