Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 59 av 59

Tråd: Biltema bredbåndslambda?

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    ikke 12v nei, den andre...

    Men den var det 0,06 volt i, så har ikke tatt noen skade håper jeg...

    Skal bli konge å kjøre på ferie uten å nappe ut sikringen..

    Men nå som bilen er i orden...

    AFR ligger nå på ca. 15 og kanskje litt over... Skal det være slik?

    Altså den går litt magert...

  2. #52
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    den skal ligge på 14,7 på tomgang så ville sett litt på det før jeg hadde kjørt på lang tur med bilen
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Hvilke grep skal man gjøre med dette? er jo hjernen som ordner dette?

    Kjører lang tur om 2 timer... Med combicamp...

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    bare kjør å kos deg, ta problemene når du kommer hjem isteden
    One Ring to rule them all

  5. #55
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er ikke noe problem om den går litt magert ved lite belastning. Bare se til at den ikke er for høy når motoren blir belastet hardt og får turbotrykk. Skal ikke være noe særlig over 12 ved størst belastning. Nærmest mulig 14.7 ved vanlig kjøring.

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Om den ligger på 15 på ROLIG kjøring med mye vakum så er det bare greit for forbruket sin del, så magert som 13,litt på full belastning kan nok begynne og bli litt skummelt.
    Men hva vet vel jeg
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  7. #57
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Om den ligger på 15 på ROLIG kjøring med mye vakum så er det bare greit for forbruket sin del, så magert som 13,litt på full belastning kan nok begynne og bli litt skummelt.
    Men hva vet vel jeg
    Er riktig det . Men ved delvis belastning er 13 helt greit igjen . Jo hardere, jo feitere, ned til 12 ca.

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    da har vi hatt 70 mils kjøring på norges fjell og daler, mesteparten med stor combicamp bak..

    Den ligger å vaker rundt 14.9-15,2 AFR på vanlig kjøring. Ved pådrag går den ned i 13. Turbotrykk ca. 0,7 (av en eller annen grunn blir dette 1,1 ved kjøring på E85 med samme innstilling på WG). Over 4000 omdreininger og bånn hyling kan 12 tallet vise seg. Kjørte på blyfri 98 hele turen. i nedoverbakke med 0 pådrag er AFR 20, men så snart gassen røres blir den ca. rett over 15.

    Forbruket er blitt mye bedre, 1,22 med combicamp på norske opp og nedoverveier og 1 liter blank uten combicamp over suleskare (fjellovergang, start av måling fra Statoil i Dalen)

    Men virker som bilen har det bra nå, og ikke noe lambda lys

    Er det noen måte jeg kan justere riktig blanding på eller skal jeg bare la det være?

    Jeg kommer til å kjøre E85 igjen når alt virker og da blir jo AFR lavere med flexitune...

  9. #59
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Høres normalt ut det du beskriver. Bortsett fra at den skal vake rundt 14.7 på tomgang og under normal belastning. Men det gjør igrunn ingenting at den går litt mer magert da.

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •