Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  129
Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 242

Tråd: DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

  1. #176
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Flere eller større dempere, er ikke verre enn det.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  3. #177
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg Ferrita downpipe med racekatte og Ferrita halvsats... folk drar ut mye hester med denne combo
    Har selv komplett Ferrita på min R og den er ikke noen sinke i trafikken

  4. Takk Benjamin, DRømmevovo takket for denne posten
  5. #178
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Da har du(dere klart å overbevise meg til å velge og kjøpe med katalysator på det nye avgass systemet.
    Bråker det så jævlig uten katalysator, så tar jeg ingen sjanser på å kjøre uten, det er jo også ulovlig å kjøre uten kat , pga miljø . Jeg tenker meg tilbake til di glade 80-årene da det ikke var snakk om noe katalysator på bilene, Jeg husker ikke så veldig godt men jeg synes å huske at jeg reagerte ikke noe spesielt på at det var mye eksos støy fra bilene uten katalysator, men ja bilene bråket jo mer en nye biler i dag dem hører du jo ikke , hva var det som gjorde at man ikke hadde problemer med eksos støy før en miljø -forkjemper fant ut at nå er det slutt på moroa nå må vi rense eksosen . var det bedre dempere i gamle dager? Jeg skjønner ikke helt det med at det bråker så inni H...te uten katalysator. når man kjørte rund på 80-90 talet uten katalysator uten at det laget noe plagsomt støy.
    En original forgasser motor på 80-90 tallet hadde som regel 2-3 lyddempere på org dim. Bråker jo naturligvis litt mindre enn 3" fra turbo uten kat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  6. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  7. #179
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da har dere hjulpet meg å finne ut hva som blir best avgass system. Tusen takk får hjelpen til alle som har kommet med forslag osv!
    Når det gjelder innsug så bruker mange GLT innsuget er selve innsuget av grovere type slik at det er bedre en orginalt. eller er det bare det at det er med 3" spjeldhus? For når jeg skal ha IC med rip kit så får jeg ikke brukt 3" spjelhus. Det er ingen som har funnet en løsning på denne kombinasjonen RIP kit og 3" Spjeldhus. Men selve GLT innsuget uten 3"spjelhus , er det en bra oppgradering? Takker for alle svar!!!

  8. #180
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Glt innsuget passer imot toppen når det gjelder bolthull og avstand imellom løpa.Men det har annen utforming på flensen(annen pakning)
    Man bør matchporte toppen for å bruke et slikt innsug.

  9. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  10. #181
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Glt innsuget passer imot toppen når det gjelder bolthull og avstand imellom løpa.Men det har annen utforming på flensen(annen pakning)
    Man bør matchporte toppen for å bruke et slikt innsug.
    takker for svaret. Det er helt nytt for meg at man bør matchporte toppen for et slikt innsug. Det er faktisk første gang jeg hører. Rart at firmaer som Vivaprformance og ARD selger disse GLT innsugene uten noe snakk om at man bør matcporte toppen ved montering av ev GLT innsuget , så her trenger jeg mer informasjon. Da blir det fort en veldig dyrt for den oppgraderingen der som jeg tenkte meg. Trodde det var bolt -on jeg, og at mange bruker en tykk pakning (spacer) som nedre pakning for å få så kald mulig luft inn i selve innsuget. Syn at toppen min nylig har vært demontert og overhalt da, hadde jeg vist dette med portmatcingen hadde jeg gjort det da når først toppen var av. Toppen er noe portet , men den er ikke portet mot å matche GLT innsuget. står ingen ting her om at dem anbefaler at du portmatcher toppen :http://www.vivaperformance.com/big-b...0-s70-v70-c70/

    :http://www.ardideas.com/Intake-manif...ed_p_2126.html ?
    Sist endret av DRømmevovo; 12/03/17 kl 18:10

  11. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    En original forgasser motor på 80-90 tallet hadde som regel 2-3 lyddempere på org dim. Bråker jo naturligvis litt mindre enn 3" fra turbo uten kat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja litt lyd forskjell ja , men har så er det flere som har fått meg til å velge bruk av katalysator nettopp pga støy. Jeg har ikke prøvet å kjøre uten kat på 850 , men etter sånn det blir beskrevet av dere her på forumet så bråker det så mye at det ikke går å kjøre med bilen, man blir utslitt av får høy lyd. Har ikke så veldig greie på det så jeg velger å høre på dem med erfaring fra å kjøre 850 uten kat. Jeg personlig har veldig lyst till å kjøre uten kat , men jeg har tatt avgjørelsen , så det blir med 100cellers rackat. Vis det bråke så mye som det blir beskrevet her uten kat , så tar jeg ikke sjansen fordi da tror jeg sjansen er lett får å bli stoppet til teknisk kontroll, slik at jeg må fremvise bilen hos biltilsynet, å da har jeg et problem når jeg eventuelt hadde møtt opp der ute kat. Har jo før i tiden blitt stoppet av politiet får å ha kjørt med sota vinduer fremme , å fått pålegg om å vise bilen får biltilsynet . så politi kan jo også kreve at du må vise bilen din hos biltilsynet , jeg vet ikke om politiet har slik makt mer jeg? Over til GLT innsug. Er det noen på forumet som kjører med GLT innsug på 850 T5 ? har dere portmatchet toppen?
    Sist endret av DRømmevovo; 12/03/17 kl 18:05

  12. #183
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Politiet har makt til å kreve visning om de ser eller hører noe som er klart eller sannsynligvis ikke veilovlig. Er liten vits i å kjøre uten katalysator med mindre du skal opp på langs større effektnivå, og en femmer med passe fri eksos er langt penere å høre på enn en femmer på strakrør.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  14. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Politiet har makt til å kreve visning om de ser eller hører noe som er klart eller sannsynligvis ikke veilovlig. Er liten vits i å kjøre uten katalysator med mindre du skal opp på langs større effektnivå, og en femmer med passe fri eksos er langt penere å høre på enn en femmer på strakrør.
    Det må jeg si meg helt enig i!

  15. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Bensintanken på Volvo 850. Hvor mange liter bensin er det igjen i tanken når lampen for lite bensin starter å lyse? Stemmer det at det er ca 1.8 US gals?

  16. #186
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Bensintanken på Volvo 850. Hvor mange liter bensin er det igjen i tanken når lampen for lite bensin starter å lyse? Stemmer det at det er ca 1.8 US gals?
    Kommer veldig an på hvor nøyaktig måleren er. Beste måten å finne ut det på, er å kjøre bilen helt tom.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  18. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    GLT innsug eller ikke ? Hjelper det noe å montere GLT innsuget vis jeg ikke portmatcher toppen mot GLT innsuget? Jeg får ikke brukt det 3" spjeldhuset pga , det ikke passer med RIP kitet til IC. Jeg får heller porte det orginale spjeldhuset max. Så er det noe gevinst i å kjøpe GLT innsug ? , eller er det kanskje bedre å porte det orginale
    innsuget? , Eller er det så mye gevinst i GLT innsuget at jeg faktisk bør vurdere å portmatche toppen mot GLT innsuget?

  19. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Grønne dyser hvor mange HK holder dem til på en 850 5er ? Holder dem til minst 400 HK ? Jeg Googla det og da fant jeg et svar og det var at dem hold til ca 400-450 HK , men jeg skulle gjerne hørt fra flere om dem holder til over 400 HK ? Er det noen måte å regne det ut på?

  20. #189
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Teoretisk ca 380hk. Går utifra at du mener 968 dyser? Grønne dyser kan være mye rart.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  21. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Teoretisk ca 380hk. Går utifra at du mener 968 dyser? Grønne dyser kan være mye rart.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    Ja jeg mente Bosch 968. Da kan det hende at jeg går opp et hakk på dysene , jeg vill ikke kjøre rundt med dyser som leverer nesten får fult.

  22. #191
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke gjenta meg selv ofte nok........
    PRAT med han som skal mappe bilen.
    Den personen har garantert mere erfaring enn alle oss her inne

  23. Takk mrstfu, DRømmevovo takket for denne posten
  24. #192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    Kan ikke gjenta meg selv ofte nok........
    PRAT med han som skal mappe bilen.
    Den personen har garantert mere erfaring enn alle oss her inne
    JEG HAR SENDT HAN E-POST !

  25. #193
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    JEG HAR SENDT HAN E-POST !
    Anbefaler å vente på svar
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  27. #194
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig. Oppdatering 400BHP når ferdig!

    Jeg har valgt noe oppdatering av prosjektet : Blir ikke 19T turbo blir oppgradert med annet kompressorhjul Billet hjul+ hele turbo blir flow preppa, GLT innsug portet får bedre flow og portmatchet mot toppen. Toppen er portet iLudvika det blir nå gjort skikkelig , mistenker at den bare er grov portet med dremel. Japan manifold blir også flow portet. Og Det blir 3" Gassspjeld. Innsug/manifold/avgasshus blir Keramikk coatet
    får å takle varme bedre .
    Sist endret av DRømmevovo; 25/03/17 kl 18:25

  28. #195
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Anbefaler å vente på svar
    Ja gjør det.

  29. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard bestilt:TA TECHNIX JUSTERBART SENKESETT

    da har jeg bestilt meg justerbart senkesett fra Ta Technix, jeg vet det er et "billig kit" men jeg velger å prøve det. blir det ikke stivt nok , får jeg kjøpe noe annet
    etter vært . Nå skal i alle fall bilen så nærme bakken som mulig , med den dekk dim som satt på da jeg kjøpte bilen 215/45-17 , der er jo egentlig får store dekk ,så får den vell ikke så lav som jeg ville fått den med 205/45-17=215/40-17, men må ta litt om gangen , det blir snart nye dekk, har jo kjøpt nye sommer felger som bare venter på å få gummi på seg. Toyo R888 eller Federal RSR.

  30. #197
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå skal det komme noen bilder her da? Blir jo litt kjedelig med bare tekstoppdateringer og spørsmål.

    TA-Technix blir garantert stivt nok. Kjørte selv med det i tre år på min gamle 850, og det var litt i overkant stivt.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  31. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nå skal det komme noen bilder her da? Blir jo litt kjedelig med bare tekstoppdateringer og spørsmål.

    TA-Technix blir garantert stivt nok. Kjørte selv med det i tre år på min gamle 850, og det var litt i overkant stivt.
    Ok jeg var redd dem ikke var stive nok. Bilder kommer det mer av snart, det er jo nå egentlig selve prosjektet starter, det kommer mange bilder så bare vær litt tålmodig.

  32. Takk regeli takket for denne posten
  33. #199
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Til dem som følger med og er interessert så har jeg kontaktet tuningfirma som skal mappe bilen til slutt og spurt om det holder med grønne 968 dyser, så holder ikke dem så jeg må ha større dyser , jeg tenker jeg går får Bosch 550cc . Jeg kommer snart til å gå til innkjøp av Japan Manifold, den Japan manifolden som har delenummer 30637921.
    Sist endret av DRømmevovo; 28/03/17 kl 17:20

  34. #200
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Den hjelper bra på flødet ja

    Sitter originalt på min som har Police spec faktisk!


    | Per Turbo |
    | '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
    | Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
    | Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
    Instagram: perturbo

  35. Takk DRømmevovo takket for denne posten
Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 40
    Siste post: 11/04/17, 23:23
  2. Svar: 34
    Siste post: 03/06/16, 21:38
  3. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  4. volvo 240 88 mod strømen blir borte?
    By Bjørnstad in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 20/12/10, 17:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •