Alltid vært blide mot meg på Otta, Lillehammer derimot, skal jeg aldri gjøre noe annet enn å hente eller levere skilt
Grattis uansett![]()
Alltid vært blide mot meg på Otta, Lillehammer derimot, skal jeg aldri gjøre noe annet enn å hente eller levere skilt
Grattis uansett![]()
Har variert endel når jeg har vært der. Aldri hei, aldri et smil, "trekk kølapp!" og sure kontrollører. Men det spørst om jeg har kommet innom på en dårlig dag tidligere.Takktakk
Godt å få slik i vognkort. Blir så mye ekstrajobb å bytte fjører hver pkk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Har hatt 40/40 på røde 240n i 7år nå, aldri fått høre noe på eumen tenkte godkjenne det i sommer, for å ha på 60 fjører
![]()
Gratulerer med godkjenningen![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Takker! Nå slipper jeg å være redd for å bli stoppa av BT etter veien! For når den 'værste' kontrolløren ikke fant noe å pirke på etter nesten 1.5 time i hallen, så finner de vel ingenting på rutinekontroll heller..
Edit: Han nevnte forresten at jeg burde bytte taktrekk![]()
![]()
Sist endret av HansOla; 26/01/17 kl 16:40
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Gratulerer med godkjenningtaktrekk som henger? trur det gjelder alle 740ar
![]()
Jeg kom halv 9, og han overleverte nøkklene til meg 10.15 eller noe slik. Felgene spurte jeg om etterpå, og han hadde ingen innvendinger på dem, så det var ikke behov for å skrive de i vognkortet. Kom ikke til å bli noe problem så lenge dekkdimensjonen var kurrant sa han.
Neida, taktrekket mitt henger veldig fint, men det er så porøst at fyll og stoff bare går opp i støv og du pirker litt hardt på det![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Grattis!![]()
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Så da er det bare å bytte framfjørerNoen som har liggende 60mm framfjører?
![]()
Sist endret av HansOla; 26/01/17 kl 20:29
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Er det ikke på allerede altså? Jeg hadde ikke en pissepause engang etter visning før 60-fjører var på jegfatter'n så dumt på meg når jeg sa "nå er bilen godkjent" idet jeg plukka ut fjørbenet
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Først og fremst, gratulerer med godkjent.
For det andre, at han ikke vil skrive de inn fordi han ikke har noe problemer med de er greit nok, men det er ikke sikkert andre tolker regelverket slik når du blir stoppa ute i trafikken.
Mitt tips er å få så mye som mulig i vognkortet - uansett hvor lite og ubetydelig det virker.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
TakkNei jeg ser ikke helt problemet med en ekstra linje i vognkortet med alternativ dekk/felg.. Som du sier, det kan være rom for at andre kontrollører tolker det annerledes. Menmen, jeg får ta det en gang siden
Jeg spurte også om det ikke hadde noe å si at 740 var levert med 185/65-14 og at eikerfelgene hadde 7% større rulleomkrets. Fikk bare som svar at det ikke kom til å bli noe problem..
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ja, ikkesant, han syns at et avvik på 6.38% (med 225/45.17) er greit og derfor velger han å ikke skrive det opp, mens det faktisk er utenfor det som er tillatt så i en utekontroll vil du få mangellapp på det. Det er utrolig dårlig holdning fra kontrollørens side, men dog tatt rett ut av håndboka til svv, "svar avvikende og aldri det samme to ganger!".![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Stemmer, jeg har 205/50 så det ble enda værre. Dårlig holdning fra kontrollør ja! Han er kjent for å være veldig nøye og til tider vanskelig, så rart han ikke ville skrive det inn. Sjitt au, er sjelden kontroll her oppi![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Hvilken høyde fikk du foran? Skjermkant/senter nav.
Det husker jeg ikke, men skal se på papiret etter jobb![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Godkjent uten feilGledens dag
![]()
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Nei, men det står antall vindinger og fjærtykkelse.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Er jeg heldig så står det ikke på vognkortet heller da![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Hos meg skrev de ikke høyde, bare vindingerå 60-fjører er jo tilfeldigvis like mange vindinger, så med mindre noen vil sitte på kne med et speil å lete etter merking er det jo nesten lovlig
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hehehee, så "dumt"![]()
Får man svarte 60 fjører nå eller er de røde?
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt