Takker for mange gode svar, har vert i utlandet så har ikkje hatt tid til å svare.
Problemet var en brent "shunt" (noen som kan forklare hva dette faktisk er). Eg la inn ei bestilling hos volvo for shunten (nr.9442190).
Når eg fekk shunten så fekk eg løsnaCEM-en og der var det tydlige brennmerker rundt 2 av "pinnene" på shunten. Prøvde å dra den ut med fingrene men hadde ikkje nubbesjans, satt bom fast. Så eg fann ei svær tang og på tross av den mildt sagt ubekvemme arbeidstillinga så klarte eg til slutt å nappe ut shunten.
Eg fikk satt inn den nye og montert alt på plass. Etter det startet eg bilen og vipps så funket nærlysene. Tok en kjøretur og i det eg parkerte i oppkjørselen så dukket en ny varselampe opp... Viser seg å være eine reflex posisjonlyset fremme (noen som veit hvordan man får ut denne lykta?).
Men alt i alt så gjekk dette relativt smertefritt og var fort gjort. Har bilde på mobilen av den brente shunten iCEM-en viss noen vil se.
Takker igjen for alle de gode svarene og ser på dette som en god start i dette forumet.