ikke svarer han på meld heller! (men klarte å få av snowcapsen til slutt :P)
One Ring to rule them all
Vet ikke hvor relevant det er for denne saken, men jeg sier det likevel:
Når jeg skulle eugodkjenne sierraen min ble det påpekt rust på rammevange bak. Jeg trodde da bilen var klar før hugging, men fant ut at jeg skulle spørre verksmesteren der den ble kontrollert om det var noe å gjøre med det.
Han svarte da at det var bare å sveise det, ikke noe problem, så lenge det ble helsveist telte det som en del av bilens konstruksjon. Som sagt, så gjort, ramma ble sveist, og bilen ble godkjent.
Poenget er at så lenge delen blir helsveist fast i ramma, bør de ikke kunne si noe på det..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
samme som hvis man bygger om girkasse tunellen. de som har gjort dette på 240 for å få plass til M90 (noen bygger om isteden for å banke ) får dette godkjent sålenge ting er helsveiset (har lest at de måtte rive ut teppene etc fra bilen for at bt skulle se at alt var helsveiset).
One Ring to rule them all
hvis man bytter vangene så bare sier man ingen ting om det til noen å bare gjør det og gjør det ordentlig og sliper ned sveisen litt og gjemmer det under tektyl ingen som kommer til å se det! ikke noe problem har gjort det før
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
foresten kom på de bildene nå hvertfall her er forskjellen på de to 740ene jeg har sett på ene har ferdig feste med gjenger og ALT og den andre har ikke en gang det flate partiet
med festet:
uten festet:
så det er en tydelig forskjell på bil med og uten.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
er jo ikke store biten det er snakk i og sveise over da, bare man får det beint og solid
greit å ta så å si hele vangen så hvis christian er flink til å kappe på trange steder så håper jeg han tar med mest mulig sånn at jeg har noe å justere på
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Er dette noe som kan stikke kjepper i hjulene for godkjenning av multilink på 940/740?:
§ 12-1. Aksler, fjærer, belter og støtdempere på bil.
3.2 En forutsetning for montering av uoriginale deler/utstyr som nevnt er at angjeldende biltype og årsmodell finnes med i dele-/utstyrsfabrikantens lister over biler som utstyret er egnet for og at delene/utstyret monteres etter fabrikantens anvisninger.
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+...olde/Ombygging
Er det ingen som har sendt inn søknad om å få dette godkjent? Sånn som jeg forstår det så er det som tidligere har blitt godkjent ombygginger fra 940 til 960, ikke å få godkjent Mk2 bakaksling på 940. Er det riktig?
Burde være en smal sak å slenge inn en søknad om dette, en typisk jobb for TBO
740BTCC
Prosjekttråd
tror karl er pittelitt intrisert i MK2 selv også
Hvem er ikke det? bedre kjørekomfor. bedre veigrep (ikke drag racing). total forvanding av hvordan bilen går å kjøre.
Man får 960 med 8v turbo og 16v turbo også. så hvis det er sånn at man må si man har bygd om til 960 så gjør det.. Men kammeraten min gjorde ikke noe sånt..
Bytt ut å vær glad.. ikke lag problemer av alt
One Ring to rule them all
Jeg synes det er interessant å få fram hvorvidt det lar seg gjøre å godkjenne det eller ikke.
Samtidig så er jeg ikke fremmed for å prøve det på banebilen. Nå er ikke grepet bak noe problem nå men med mer negativ camber foran kan det godt hende at grepet blir såpass mye bedre der at man må prøve noen triks bak.
740BTCC
Prosjekttråd
driver i disse dager å tenker ut hvordan jeg skal formulere meg på en søknad om å godkjenne MK2 multilink på 740en kan legge ut svaret jeg får når jeg får noe svar og om jeg får noe svar
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!