Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 198 av 206 FørstFørst ... 98 148 188 196 197 198 199 200 ... SisteSiste
Viser resultater 4.926 til 4.950 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Flink gutt!

2. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Hehe ja nok timer ja :-)
    Takk takk. Det er moro å lære dybden i bilens elektroniske system også :-)

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Stor tommel opp Øystein. Dette må berre bli kanonbra

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Stor tommel opp Øystein. Dette må berre bli kanonbra
    takk takk

går framover nå ja!

driver å prakkes med en ting som hindrer litt framgang mot å ha motor oppi bilen. Bremsemasteren fra Nissan 300ZX... skal ha en med størrelse -1 1/16"-, og handla en fra ebay hos et firma som hadde til IKKE
    ABS
    typen. men de opplyste ikke størrelse på sylinderen og svarte ikke på epost via ebay på to dager. bestemte meg for å "kjøpe" med notis om at jeg skulle ha opplysning om størrelsen før jeg faktisk skulle ha den\ ha den tilsendt... sendte de også to separate emailer før og etterpå med pressisering om størrelsen jeg må ha, og uten at det oppfylte dette skulle jeg kansellere kjøpet...
    hva tror dere skjedde? joda de klarte å pakke og levere den til postkontoret i USA før de svarte meg på spørsmålet mitt, de hentet den tilbake visstnok, men krever "restocking fee" for å legge den tilbake på lager igjen... MY ASS! har en lang mail korrespondanse med de nå men ender med at jeg sender inn paypal claim på de en av de neste dagene nå for å faktisk få tilbake hele summen... forhåpentligvis...
    for å godkjenne innbetalingen, kreve inn pengene, pakke og sende en pakke uten å få bekreftet fra kunden at han faktisk skal ha tilsendt ønskede vare med forbehold om størrelse først er jo helt bak mål... eller hur?! størrelsen var 23mm på sylinder og jeg må ha 25\26mm for å komme opp på S60R nivå som er ca 25mm på bremsesylinderen.
    kan jo ta en sammenligning på hva de presterer å selge og hvordan de tolker et salg...?!:
    "Jeg annonserer en Blå Toyota Framskjerm høyre side... -kunden tenker: JAAA! endelig en som har en blå Toyota framskjerm... det vil da si de har blå til flere modeller vell... la oss da handle og si fra at vi trenger en slik en blå til Toyota Yaris! Ordre blir så lagt inn med notis: "hei, trenger en slik blå Framskjerm til Toyota Yaris, er de det dere selger eller har dere til den? Firmaet pakker og sender en Blå Framskjerm til Toyota LandCruiser og svarer at joda de har pakket og sendt den fordi det var en Blå Framskjerm kunden hadde bestilt, så de har alt på sitt rene!" LOGISK? :P neeeeeh... og de står på sitt også vettu... fatter ikke at det går ann å ha så dårlig kundeservice jeg!

6. Takk Anders Dybvadsskog, mrstfu, Riff takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

sleit litt med motivasjonen i dag... kjenner jeg begynner å bli feed up med ledninger og ledninger og mer ledninger, mye må tvinnes opp av tapen for å finlegge litt ekstra kabler her og der, noe jeg er forberedt på men jeg har jo teipa så inn i hamperæva godt også hver gang jeg taper vettu... optimist og tror jeg er ferdig med den kretsen kan man vell kalle det... hehe
    vell... jeg fikk kobla opp jording provisorisk nå i kveld og koblet på strøm på ene kabelen inn til sikringsboksen... jeg MÅTTE prøve nå så jeg ikke mista helt gnisten! og joda det virka i sin hensikt det!
    Nødblink fungerer, blinklyshendel fungerer, kjørelysrele slår inn som det skal, elvindu fungerer som det skal ved tenning PÅ. nå må jeg se litt nærmere hvorfor kjørelys rele og langlyshendelbiten ikke fungerer NÅR det skal. det slår inn, men ikke i den posisjonen på bryteren det skal. sikkert bare en feilkobling på stikket. må sjekkes litt nærmere en annen dag. men dette var litt godt kjenner jeg... vet at det ikke SMELLER når jeg kobler til batteriet i alle fall... hehe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

godt mot og tålmodighet har du vertfal men ser bra ut det du gjør
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

noen som har et 240 varmeapparatsystem liggende å slenge som kan donere øvre del som går mot friskluftinntaket? var snill å ga bort mitt tidligere i høst men oppdaget nå at jeg trenger den øvre biten selv...

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    noen som har et 240 varmeapparatsystem liggende å slenge som kan donere øvre del som går mot friskluftinntaket? var snill å ga bort mitt tidligere i høst men oppdaget nå at jeg trenger den øvre biten selv...
    Hadde ein avkappa topp sjølv, men du var akkurat for seint ute:(Kasta den i helga på vår rydding.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Antall takk

Standard

da har jeg brukt sommerferien på å lese igjennom tråden din :P
    Tøft prosjekt! og for en stå på vilje du har!
    skjedd noe mer her i det siste da?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    da har jeg brukt sommerferien på å lese igjennom tråden din :P
    Tøft prosjekt! og for en stå på vilje du har!
    skjedd noe mer her i det siste da?
    oi her har jeg ikke oppdatert noe særlig ser jeg. joda litt har skjedd. blant annet det dyreste så langt... setene er kommet tilbake fra opptrekking. får prøve å legge inn en oppdatering her i kveld nå. har ikke skrudd på den på laaaang tid... står å samler støv akkurat nå og venter på litt sjelero til å fortsette
    hyggelig med tilbakemelding og du har herved mottatt Fagbrev i tålmodighetslesing

13. Takk Dan Bay-Johansen, næssen takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da begynner updaten... får ta det litt i steg her. har vært ganske mye andre prioriteringer denne våren så bilen har stått både i mangel av motivasjon og fokus på helt andre ting...
    video av at utvendige lys fungerer som de skal, trodde jeg... hovedlys fungerer delvis, nærlys går på som de skal. blinking med langlys fungerer, etter mye søk og leiting på skjema mener jeg at det må til et vekselrele fra 960(960 hovedlysrele) for å kunne holde på signalet til langlysene via lysbryteren til 960... så må få kjøpt meg et slikt ett... samme gjelder oppvarmet bakrute og speil, der må jeg også ha timer rele til 960 for å kunne bruke bryterene i henhold. dette står på ønskes kjøpt lista!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

mulig man må være innlogget for å se denne, var noe som kom opp om opphavsrett pga radioen som stod på i bakgrunnen...
    div interiørlys og el-motorer koblet opp og testes...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

etter mye faenskap fant jeg endelig en kombinasjon av hovedinstrument og 960 instrumentlysdimmer... kan love at det var et helvete å få til... var ikke selvforklarende at det kunne funke overens med 940 og det gjorde det heller ikke!!! var noget glad da det til slutt løsna!!!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

enda en video... driver å legger over fra FB siden til Byneset Customs nå... oppdateringer går fortere å publisere der så det som er gjort og blir gjort blir lettere å følge der for de ihuga følgerene...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

montert på dioder i invendig belysning til hver av dørene. fint å se forskjellen på halogenpærer og diodepærer. slike lamper blir også sittende under hver av førerplassene foran. baki blir det kanskje 960 taklamper, de som sitter over bakdørene slik at det kan belyses litt der også om ønskelig. kun fordi det blir fancy. bilen skal jo aldri brukes vinterstid, men det begynner å bli mørkt så det holder allerede nå, mens bruksperioden uansett er innenfor. så lys må man ha. selv om det aldri skal sitte folk i baksetet

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

handlet et par deler nytt for å kunne ha litt mer komfort.
    960 ekspansjonstank med nivåsensor, skal kobles opp på hovedinsturmentet, og nivåsensor til spylervesketanken, også kobles opp, ledninger ligger klare, bare å koble til... og 960 midtarmlene. har handlet et nytt ett til denne nå med fungernde koppholdere, da den avbildede ble montert forrige helg i den nye hvite 940 pendlerbilen min... kjekt å ha deler liggende.... skal farges opp sort er planen.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

på tide å begynne med dashbordet. dette er blitt modifisert og testet med luftedyser, men nå var tiden inne for å lage nytt med bedre klaringer mot vinduet og sidene.

da er det nye kappet klart. ble meget fornøyd med å klare å få brukt luftedysen på høyre side også. det var med en krampetrekning at det gikk, måtte slipe ned mye både her og der for å få den på plass, men det er ikke en mm å gå på lenger der nå. så nå gjennstår å finne ut hvordan jeg skal fylle i gapet mot midten der dashbordet ikke var dypt nok til å gå helt inn. vurderer å felle inn ryggesensorer bak og sette displayet der, de er ganske universale og har ett sett liggende, så ryggesensorer + ryggekamera + div småmoro mikkmakk må vell gå greit å få felt inn der neida får se hva jeg gjør der nå... må kappes ut til xc90 skjermen og luftedyser til frontruteavisingen nå så er den grei igjen.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

måtte ha meg solgardin bak... og da selvfølgelig elektrisk som alt annet på bilen. denne kommer fra Hyundai, ikke fastmontert enda, så den kommer nok til å gå litt lettere når alt er festet fast kosta ikke mye heller på ebay. går akkurat mellom beltefestene baki, noe som var et kriterium.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

måtte kjøpe inn litt stereodeler også. fikk veldig fin service og pris på Bilradiospesialisten i trondheim som alltid!!! mange takk skal dere ha!
    3 stk 6,5" komponentsett og en 10" RF subb for midtstilling under hatthylla. ikke store saken men bare litt bunndrag i lyden. de 3 Harman\Kardon forsterkerene har jeg had liggende en del år nå. de har blått lys bak glasset, selvfølgelig 2kanaler, 4kanaler og mono-blokk

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

basskasse ferdig og montert inn foreløpig. forsterkere skal bygges holdere for og monteres ferdig der også, batteriet blir stående mer eller mindre der og festes med stropper.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

begynt å se litt på hvor jeg skal ha høyttalerene i framdørene... ikke bestemt meg enda hvilken grovplassering jeg liker best... blir to sett i framdørene og ett i hatthylla eller sidepanelene, mest sannsynlig hatthylla... vinkles framover mot sjåfør.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

håndbrekket må også heves om man skal flette sammen 242 + 960... valgte å heve det 3 cm på begge bitene, altså hånbrekket og braketten som holder wirene "ned" bakom der. fikk god hjelp til å skjære ut aluminiumsbiten og borre på korrekte hull. hadde gådd heden om jeg skulle stått der å borra for hånd

26. Takk Dan Bay-Johansen, næssen, Texascom takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Hakket nærmere R bremser nå. Nissan 300ZX (1 1/16" eller da også kalt 17/16" i størrelse, BM-57) Bremsemastersylinder og Nissan Skyline Bremsekraftforsterker ferdig fastmontert og hektet på bremsepedalen. Passet fint og pedal gikk greit uten å nå i bunn mot torpedoveggen, slik at det er sylinder som når bunn først.
    På bildene ser dere prosessen på en måte med å fjerne flensen som ofte mangler på 300ZX Bremsemastersylinderen pga de fleste er levert med abs og har da bare et uttak foran og et bak. På biler uten abs, og da på Volvo 240 uten abs, må vi da fjerne mutter som tetter midtre uttak som er til frontbrems ene siden. Kappet ut og fikk løs en ekstra metall flens som er innvendig i den Bremsemastersylinderen jeg ikke kan bruke, denne er fra Skyline men ser lik ut som det de nevner på nett med Nissan 240ZX som de også bruker denne oppgraderingen på. Flensen som er tatt ut og vises må potensielt pusses ned litt for å klare å presse den eller "banke" den inn på plass i midtre uttak. Jeg måtte pusse ned litt og brukte en dremel til dette i manko på fint sandpapir eller våtslipepapir. Ville foretrukket det siste. Flenser presset på nye bremserør og må da legge det fornuftig og fint nå og skjøte de inn på originale bremserør. De ser fine ut for korrosjon og blir dermed brukt. Forenkler prosessen uten å hindre funksjon noe. Slipper man kick ved godkjenning at rør er lagt anderledes enn originalt ut til framhjulene og bakover til bakhjul. Da er det rør fra sylinder og ned de kan si noe på om det er noe med slikt. Rør ut til kalipere og bremseslanger blir påbegynt litt senere til uken når jeg får ordnet det. Blir stålomspunnede slanger jeg handlet fra IPD i sin tid til bilen.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Bremser foran koblet opp samt rør ned til T-splitten for bakbremser er lagt klar ☺ har igjen å gjøre om det bakover nå før jeg kommer noe videre med å lufte ut systemet. Må grubles litt om jeg skal kjøre splitten der foran eller helt bak. Må se hvor fint og greit det blir å fjerne lastventilene bak. På biler med abs går d bare et rør bakover og jeg vurderer sterkt egentlig å bare gjøre det selv også og ha en slange fra karosseriet og ned til akselen. Og ha T-splitten der istedet. Da har jeg rør og slangeholder liggende som skal erstatte lastventilene også... Samt om det blir abs etter hvert så er det ferdig slik det skal mot abs typen rørgang... Hmmm.... Gruble litt en dag eller to nå før neste skritt. Think twice, act once var det en bil som het en gang i tiden eller Noe i den duren... ������

29. Takk blå1978 takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

etter tips så ble oljepumpen på B230 demontert og schimset opp med ca 1,5\1,6mm skive i toppen av der fjæra ligger imot. får håpe det ble riktig dette nå da. var i alle fall lurt jeg gjorde jobben i seg selv med tanke på all driten som lå inne i filteret som dere ser på bildet... jizzes det der var ikke bra.

Side 198 av 206 FørstFørst ... 98 148 188 196 197 198 199 200 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •