Helt greie ja, men jeg vil påpeke en vesentlig forskjell.
Accel140001 er oppgitt som en Truck coil til V8 motorer med fordeler med stifter og 2 stk resistorer i strømforsyningen. Den er derfor designet til å fungere under de aller værst tenkelige driftsforholdene man kan tenke seg, og, de som kjøper den forventer å få redusert forbruket. En formidabel utfordring for designerteamet.
140001 er oppgitt til 300mA og hele 400us og jeg oppfatter det slik at det er under de nevnte driftsforholdene. Med 12-14 V inn på coilen og en helt vanlig tenningsmodul i stedet for stift så forbedres prestasjonene betydelig.
Blaster 2 coilen er oppgitt til 140 mA og 300 us, og, hvis jeg ikke husker feil, så er dette kun når den er kombinert med MSD6 tenningsboksen som lader coilen med 400 - 500V.
Det er først når du har kjøpt Blaster 2 coilen og unboxer den at du får følgende surprize i flaisen: Note:
"This Blaster Coil Kit is
intended to be used with an MSD Ignition. If installing on a stock, points style ignition system, a 0.8 ohm ballast resistor or resistor wiring MUST be installed. MSD offers this Ballast Resistor as PN 8214 or the Blaster Coil Kits, PN 8200 and 8203 are equipped with one."