Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo
Får sjekke den når jeg begynner da
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Har du fått gjort noe mer, Marius ?
Nja, har sveist listehull i bakskjermene, kjøpt litt stålplater for alle småhullene og har også 2stk tværvang på vei.
Prøvde å sveise litt i gulvet bak og for å teste og der gikk det rett gjennom så må kanskje skaffe litt gulvplater fra veng også.
Mesteparten av tiden har gått med på høyre bakskjerm, lot lakkfjerneren stå på ekstra lenge i håp om at det gjor jobben letter.
Resultatet ble da at original grunninga ble helt umulig å jobbe med, kan ikke skrapes av og klumper bare til sandpapiret, ble nesten som
seig blanning av lim og fugemasse. Fått av alt nå men steike for no dritt :P
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Har gjort litt småting så da får jeg vel poste litt, ikke de mest interessante bildene men bedre enn ingenting
Fant gullhjerne til en grei pris, chip med B204FT map bør vel funke greit i starten?
Rutegrill som også var veldig billig
Var heldig og fant en strøken frontrute ikke langt her ifra.
Og han som solgte ruta hadde ei takplate vi fikk gratis, skal sage ut en bit av denne og lime inn i hullet der takluka var.
Ikke snakk om at den skiten skal tilbake.
Og så gjorde jeg det jeg hadde lovet meg selv å aldri gjøre, jeg kjøpte kina turbo
Denne blir veldig midlertidig men det er greit å ha en turbo med litt størrelse når jeg skal lage eksosmanifoldet slik at jeg vet det er god plass.
Bestemte meg for å lage jukse-turbogrill og brukte muligheten til å teste ut Biltema sin gummilakk, litt stiv pris men veldig flott om du ikke
vil ødelegge overflaten du lakker.
En ekstra vask og nytt emblem så blir den flott
Turboen trengte også litt lakk.
Aldri nok matt svart
Fått gass til sveiseapparatet nå så snart er de nye kanalene på plass
Og helt til slutt:
Har blitt helt andre planer angående utseende. Den skal blir slik bare utenom felgene og dekalene på lykter å vindu.
Har forelsket meg helt i de røde og grønne stripene og dette blir ikke like voldsomt som dekalene på noen av de andre bilene.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Likte veldig godt den lakkering du har gjort pÃ¥ bÃ¥de felger og annet smÃ¥dill! Grillen sÃ¥ litt bedre ut nÃ¥r den ble svartí ½í¸‚
Keep up the good work!
2019 XC90 T8
2016 E-Golf
"Men don't faint. We take unintended, decisive naps."
- Bob Kelso
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
- Benjamin Franklin
Rått utsende du går for, gleder meg til og sjå ferdig resultat
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Dyrt å havarer pga oljetrøkk. Bli ikke org oljepump liten til hyd løftere, turbo å underspyling om du har det.
Peis på me tørsump. Dyrt å litt arbe me montering men slipp nå tenk på om det blir nok trøkk. Mere respons å hk å når det ikke er olje å plask i
Hva er egentlig prisen på tørrsumpanlegg?
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Null problem med org pumpe sammen med hydrauliske løfter, underspyling og turbo er bare noe folk tror det..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Satser på at det funker. Vet det kan bli problematisk på litt slitte motorer hvor ikke alle klaringene er innafor
men når alt er nytt og dobbeltsjekket skal det gå. Har veldig lyst på tørrsump men budsjettet strekker nok ikke til noe
slikt før om noen år
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Du kan shimse opp org oljepumpe så den holder i massevis.
Hvordan går det med prosjektet?
Frem til rundt et par uker siden så har det skjedd veldig lite egentlig, har vært mangel på både penger og motivasjon desverre.
Tok turen til Gatebil for to uker siden og det har heldigvis hjulpet en god del
Jeg og far min har bygget et lite ''telt'' i hagen for sandblåsing, med trykktanksandblåser og en gammel bensindrevet kompressor som far og onkel
bygde en gang for lenge siden. Kompressoren klarer kun å holde 2 bar hvis man blåser konstant så den er litt i minste laget, men hvis man tar noen pauser så trykket
får bygget seg opp så funker det egentlig vanvittig bra.
Har fått testet litt og er meget fornøyd med resultatet så nå skal jeg fortsette til alt av understellsdeler er tatt og så skal undersiden
og innsiden av bilen sandblåses slik at det blir lettere å sveise inn nye plater i gulv.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Har også et spørsmål, har aldri hørt om det før men er det vanlig at enkelte deler på de eldre 240ene er galvanisert?
Mesteparten av karosseri foran torpedo samt det ene fjærbeinet er galvanisert på min. Det andre fjærbeinet har blitt byttet
på grunn av kollisjonsskade på venstre side og var ikke galvanisert.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Ser bra ut dette kjøpte du denne i nordtrøndelag?
16v tar seg meget bra ut i 240 bare så det er sagt.
Ang oljepumpe som nevnt tidligere her så funker det helt ok med en fresh orginalpumpe på 16v topp og full pakke,men å shimse pumpa hjelper lite på "problemet" selv om det er en rikting ting å gjøre.
Det er kapasiteten til pumpa på lavt turtall som er problemet,og den er det lite man kan gjøre med.
Har hatt et par motorer med slikt oppsett og det har nå funka greit,men oljetrykket på tomgang har nok ikke vært noe å juble for,selv med riktig olje.
Skal en gjøre noe med dette så er ett alternativ å dreve om pumpa noe,slik at den får høyere turtall.
Få custom laget et noe mindre registerdrev eller noe i den dur.Må regne med å måtte kompensere for dette på strammern til reima ettersom den da blir for lang.(såfremt du ikke har fordeler drevet av samme akslingen)
Angre ikke på tørsump.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Kjøpte bilen i Odda men han jeg kjøpte den av hadde vel hatt den i under en måned før han ga opp, før det har den nesten bare vært rundt forbi i Nord-Trøndelag siden den var ny
bortsett fra en liten stund i Oslo og en liten stund sør for Trondheim
Satser på at det går greit med pumpa selv om oljetrykket kommer til å bli lavt på lave turtall.
Denne første motoren blir nok brukt slik jeg bygger den nå i noen år, så blir det nok stroker veiv, skikkelig innmat, tørrsump++ senere.
Så lenge den ikke havarerer så er jeg fornøyd
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Egentlig ikke, kjøpte meg en til 240 som bruksbil så 242en har blitt satt på vent en liten stund. Ble lei av å måtte låne bil
så jeg kjøpte meg en 85 240GL av en kamerat. Planen var å holde den slik den var men det varte selvfølgelig ikke lenge
Hadde jo den gamle motoren fra 242en liggende og far min hadde 2stk 45mm Weber liggende han ikke hadde rørt
på sikkert 10 år så da fant vi ut at jeg kunne låne disse og bygge en litt sprekere motor til den nye bilen.
Forsetter på 242en så fort denne er ferdig, mangler bare å kjøpe kam og registerreim samt finne noen bolter jeg har klart
å rote vekk. Blir helt basic; 88 B230F med vektjusterte 13mm råder, byttet alt av slitedeler, portet og frest topp, k-kam, grenrør og Weber.
Var jo greit å bygge en litt billigere motor først i steden for å gå rett på å bygge 16v motor.
Det eneste som har skjedd med 242en som jeg ikke har skrevet her er at jeg fikk tak i en billig Holset turbo.
Fikk den billig siden selger ikke visste hvilken type det er men tror det skal være en HY35?
Uansett veldig tight og fin.
Fant ut det ble litt for mye matt svart hvis jeg skulle lakkere turboen så da prøvde jeg meg heller på polering.
Har også fått malt litt, bærebruene må vente litt fordi de skal kortes inn
Når 8v motoren er ferdig blir det reperasjon og maling av bremsekalippere og sandblåsing av travers, bakaksel og resten av delene under bilen.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Rått rått
Nice
Blir nok en bra budsjett motor det der.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Fikk du luftfilterboksen til å passe? Har en 244 som skal på en B230FK-motor.
Har vært pause i dette prosjektet i rundt 2 år nå :P Om jeg husker rett så gikk det å montere den luftfilterboksen rimelig OK uten å begynne å sage i noe,
reiv bare ut det røret på den som egentlig skal gå til innerskjerm og da tror jeg den lurte seg greit nedi. Planen var vel å lage noe nytt rør ned til leppa under fanger for å ta luft derfra.
Jeg kommer nok til å korte inn boksen litt på bredde etter som at det da er mulig å klemme den lengre frem mot lykta.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Kan nevnes at det 244 prosjektet har tatt litt av og jeg tror kanskje jeg bør lage en tråd på den bilen snart. Skulle bygges noe budsjettmotor i den men plutselig
hadde jeg kjøpt en til 16v topp
Planen der blir 16v sugis på 2,5L eller mer. Så at Torgeir bygde en 2,5L 16v for gatebruk som ga 300hk på 95okt, så noe i den duren hadde vært kjekt. Tenkte å hørre med han etterhvert
angående porting og anskaffelse av deler.
Tenker at 242en blir bygd for kjøring på større baner typ Rudskogen, mens 244en blir bygd for mindre baner og autoslalom. Men samtidig skal begge ha skilter og mulighet for bruk på vanlig vei.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson