Kult, gratulasjoner til dere og eier . Også er det viktig med papiret Batland , ellers har det ikke skjedd
Kult, gratulasjoner til dere og eier . Også er det viktig med papiret Batland , ellers har det ikke skjedd
Bra tall det til å ikke være altfor seriøst Vil tru det nesten er mer i den der enn det blir i min, men om jeg går for grenrør i stedet for 940 manifolden samt en annen kam enn A-kammen blir det vel litt mer rettferdig.
Legg merke til at baktrykket krysser over ladetrykket v/ 4700 o/min og 345 hk uten at det er noen katastrofe.
Presiserer at dette er data med luftfilter, bilens intercooler og bilens komplette eksosanlegg som ikke kan sammenlignes direkte med de baktrykkstallene man ser i rene motorbremsebenker.
V16T kammen ble satt til 2,3 mm i ØD og ikke rørt da prestasjonene til den teoretiske sugemotoren er det beste vi har sett i det turtallsregisteret som er aktuelt for F-manifolden. Det var også slik at turtallet for maks effekt økte etterhvert som ladetrykket ble oppjustert, som du kan se på kurvene.
Sist endret av Batland; 21/06/16 kl 15:27
Fant en som har nav dyno her i nærheten, så ble ikke til at jeg dro til savar motor.
Han har holdt på mest med supra men hadde litt erfaring med megasquirt, så jeg fant ut at jeg skulle prøve
effekt stemte vist ikke helt, han hadde vist vært inne på dynoen å justert på noe så den viser litt for mye.
Han mente det var rundt 300hk på hjulene.
jeg har ikke peiling på dette dyno greiene, virker som det er enkelt å lyge på seg noen hester selv med bremsepapirer
skjønner ikke helt hvorfor han ikke har dratt den ut på 6500rpm heller..
Her satt opp på en mer tydelig og avslørende måte, slik jeg liker det:
Såpass du?
243,9 Kw er hele 331,7 whp.
532,8 WNm allerede ved 3700 o/min gir en rask bil med uvanlig god respons selv med 531 topp.
Du ser at effektkurven knekker ved 5000 o/min., mulig pga tenningsretard pga ventilfjærer, høy komp. og F-manifolden?
Maks effekt før 5000 o/min gjør det meningsløst å dra den til 6500 o/min.
Det er derfor det er så viktig med tabellene som viser turtall, dreiemoment og ladetrykk, for som tidligere nevnt, sugemotorens prestasjoner avslører alltid sannheten.
Vet du, sånn ca. hvor høyt ladetrykket var på 3700 o/min og på 4900 o/min? 530 Nm tilsier rundt 1,75 BAR.
Sist endret av Batland; 16/04/21 kl 20:30
Er det bytta turbo på denne siden første posten i tråden?
Er det denna kompressor delen?
http://turbocharged.com/catalog/compmaps/fig5.html
Er du helt sikker på at det bildet ditt er tallene han målte på bakhjulene? Uansett om det er det eller ikke så blir den morsom å kjøre den her ville jeg tro .
ja syns den fungerer veldi bra
nei de tallene stemmer nok ikke helt. Han som har bremset den hadde vist justert noen settings på dynoen som gjor at den viste ca 30-40hk for mye på hjulene. kansje det var en setting som kalkulerte hvor mye hk det var i motor?
jeg har ikke peiling på sånner dyno benker,
Det jeg ikke skjønner er hvorfor slike folk absolutt skal klå på ting de ikke forstår seg på.. Men det er sikkert mye mer artig å ha en benk som gir tall som holder kundene fornøyde.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe