531, trenger i aller største grad en ventil som har size nok til å gi litt hastighet i "katedralen" 10.3mm løft og original ventil på en 531 funker dårligere enn på en også urørt 530, ganske enkelt fordi det er laber "bris" i porten helt til man butter i sperra, mens ventilvinduet er begrensninga. Om ikke annet er pluggplasseringa på 531 litt annerledes enn på 530, og til det bedre, så hadde man tatt en apples to apples hvor begge topper er lagt like mye innsats i så hadde nok utfallet kunne blitt interessant. Dog er min tankegang at gidder man å legge så mye arbeid i det kan man allikevel gå for 16v og heller legge like mye energi i den istedet...

Dog, snakkes om navmoment på sug... originale ventiler, originale seter og vinkler, 480000km uten kjærlighet, slarkete og slitt drivverk, ventiler med slark, så-som-så ventilklaringer med fin spredning og 0.94 bar absolutt i plenumet = 186Nm

Med andre ord, betydelig mer bør forventes av noe man har betalt for, eller som er lagt litt mer arbeid i enn skrot-dungen jeg hadde i benken hos RRmotor 2.3L bør jo helst bikke noe over 210Nm på nava uten en fjert trykk