Jeg har kjørt min ´08 D5 m/automat rundt 130000 km på snaue 5 år, og jeg har ikke hatt havari på girkassen.
Den ble flusha for et par år siden, og funker fremdeles slik den skal, til tross for at motoren er chippet.
Det som jeg har bytta på min er: EGR-ventil, klimakompressor, styreservo, og oljekjøler.....det er vel det jeg kommer på i farta.
Ellers har jeg hatt de foreskrevne servicer, bl.a med reg.reimbytte, og byttet normale slitedeler (br.skiver, klosser og enkelte forstillingsdeler)
Om det er mye på en såpass dyr bil skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes det er unødvendig å måtte bytte klimakompressor og styreservo på en bil som hadde gått hhv 70000..ish km og 180000..ish km.
Klimakompressoren fikk jeg byttet vederlagsfritt, det skal sies.
Nå har
BLIS
og P-systemet begynt å gi feilmeldinger, så hva som må byttes der aner jeg ikke :(