Hei!

Som ferskt medlem kommer jeg her med mitt første problem med min ellers herlige nyinnkjøpte V50.

Den har noe voldsom vibrasjon/risting, dette er både på tomgang, og i hele turtallsregisteret. Det rister og durer i hele bilen. Dette blir verre og verre!
Når jeg kutter motor blir det ett helsikes spetakkel med klunke/metallsmell i det motoren dauer ut på slutten. Siste omdreiningen kan man si.

Dette er noe av jeg/vi og flere verksteder har som konklusjon:

- Motorfester (Sjekket uten slark)
- En/Flere dyser som ikke henger med (Dysesjekk tatt med lik returdiesel på samtlige)
- Svinghjul/Clutch (Ingen ulyder fra svinghjul og clutch tar heller ikke langt ut. Normalt)
- Regreim ble byttet av hobbymekaniker i hjemme garasje, har denne hoppet over eller satt på feil? (Skal vel ikke vibrere så kraftig hvis det er tilfelle?)

Dette er en 2004 2.0D 136hk. Bilen går godt, drar godt ved belastning og minimalt med svartrøyk ut bak ved hard pedal.

Nå har jeg vært hos Volvo og fått time for nok en dyse/Sylindersjekk. Dette gruer jeg meg virkelig til da de tar knappe to høvdinger timen for dette..
Kan ikke skjønne det at en treg dyse eller stempel kan forårsake så mye risting både på tomgang og ved turtall.. Bilen går jo som den skal

Er det noen som har vært bort i noe lignende som kunne fått veiledet meg i en retning her tro?

Mange takk på forhånd