Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Med unntak av 531 toppen, ukj. kam og evt. manglende stor vakumklokke, kult oppsett. Hadde selv 306 hk og 430 Nm (var det vel) på Nav med akkurat samme oppsett på en B21 motor.

Bruksbil med forgasserturbo og intercooler blir fort problematisk på vinterstid pga forgasser-ising, men det finnes relativt enkle, men effektive løsninger på problemet. Når det gjelder banebiler er problemet lite da man bare fjerner papp platen som man har fremfor intercooleren før man skal kjøre race.

Fortell gjerne mer om hvordan den fungerer nå.
Sitter A-kam i, vakumklokka må vi komme tilbake til!!

Da trur jeg vi satser på å kjøre med gassere i vinter. Det blir det enkleste og billigste for oss. Kjører med 3 sjåfører, så bilen går gjerne etapper på 20-30 min, med minimum 10 min pause mellom. Kanskje dette er nok ståtid til at dette kan funke... !?

Har kjørt bare 3-4 mil med prøveskilter, men kan gi en liten oppsummering av opplevelsen: Bilen starter lett, går pent, men gir noen fusk/hopp ved jevn fart/pedal. Drar helt reint og veldig godt ved pådrag og flat pedal. Lader i området 1,6-1,7.Kunne med fordel våknet til live litt lengre ned i registeret, hvertfall for vegbruk, men mulig dette vil funke helt fint på lukka bane!? Noe effektanslag tør jeg ikke komme med, da dette blir VILL gjetting. Mangler signal for speedometer og. Hadde vi kommet noe i nærheten av det du lister opp av effekt/moment hadde hi vært mere enn fornøyde iallefall! B)