Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
Prøvd dette på rødblokk også. akkurat samme tøysett.... Men folk får det jo til.. Er en eller annen detalj jeg ikke har fått med meg
hvis du får samme problemet på flere motorer og det feks. er fysisk samma MS boksen ville jeg vurdert å finne ut om ikke det kan være noe hardware/firmware feil ute å går...

Nå har ikke jeg vært borti MS så mye at det gjør noe, men hvis du sliter med det samme på flere motorer med foskjellige enheter har du vel gjort noe feil... dog den hallgivern som sitter på hvitblokkene er en halv-syklus bryter... de flese ettermarkedsprut trenger ofte bare en kort puls fra den hallgiveren som er reference bare så den vet hvilken omdreining den er på... noen sprut steiler når secondary puls ligger høy lenge, og betrakter det som en feil... har du noen instillinger for "expectancy window" for secondary? altså så
ECU
'n vet nårtid den skal bry seg om å lytte på secondary? på min (ikke MS da) fresa jeg bare bort mesteparten av den halvmånen som volvo har originalt på kammene sli kat bare en ca. 1cm bred stuss stod igjen målte også ut med scope FØR jeg activerte sekvensiell for å finne hvilken veivgrad pulsen kom på, og satte et windu til den vinkelen +/- 10 veivgrader... starta på første forsøk for min del, ikke hatt trøbbel med sync, pulser osv senere heller...

For din del tror jeg "check at thooth#" kanskje kan være feil punkt å sjekke ift hvorvidt kamsignalet er høyt eller ikke... da bær du i alle fall definere et tannnummer som er greit innafor enten det høye eller lave området...