Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 28

Tråd: JDavidsen Volvo V70 motor Prosjekt

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2015
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    2753
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Angry JDavidsen Volvo V70 motor Prosjekt

    Hei da har jeg handelt inn en V70 99mod 2,4 140hk (B5244S2) for en ca uke siden. Bilen virket bra gått 229 000, bortsett fra servoen som var
    like tung når bilen sto i ro som den var når en lå i 80Km/t. Vell, utrolig nokk var det "bare" å lufte servoen så kom den. Verre var det at nesten før jeg kom hjem begynnte oljelyset og lyse. Fikk bilen taua hjem, kjøper ny olje (15w.40), motorvask (QMI), motorbehandling fra "Qmi". Hiver på motorvask, skifter olje å trekker fra en liter slik at det er plass til motorbahndlingen. Kobler opp en oljetrykksmåler (Depo), starter bilen. Oljetrykkett ligger der det skal ligge nå motoren er kald å jeg kjører avgårde. Etter en 20 min, ser jeg bare oljetrykket detter drastisk! Når jeg var hjemme i tunet lå trykket på bare en bar og olje trykket bare synker når jeg gir gass. stopper bilen, Tapper oljen, siler oljen, utrolig nokk full i drit. Så tar jeg ut oljefilteret, vell det var potta tett. Setter i bunnpluggen og holderen til oljefilteret da det er insattsfilter på disse motorene(Setter inni filteret også som jeg vasket i diesel). Gode Aliminumsmotorer, så lenge folk tar til vett å ikke bare etterfyller olje. Eller kjører på longlife oljer i 30 000 der mange av oljens smøretilsetninger slutter å virke etter 15 000km å de neste 15 000km ligger det bare og soter ned motoren og koser seg. Videre Hiver på en 5 liter med diesel og lar det stå over natten og bare krysser fingrene for at det skal løse seg litt opp. Morningen kommer, starter motoren og lar den gå i 10 sekunder, hørtes ut som det var tjokk olje på den nå den gikk^^ Tapper så diesel`en og siler den, vell så kom dieselen ut som tjokk olje full av drit.... Silte denne og kjørte igjennom en 6 ganger med 5 liter diesel for å prøve å spyle igjennom. Setter i bunpluggen og fyller på olje, jaggu gikk det ikke mer en 5 min før oljetrykke datt igenn. Så besteme jeg meg for å ta ned bunpanna, synet som møtte meg der var ikke særlig pent..... En cm med slam i bånn....








    Etter Veldig mye vask ble resultatet av drit ganske så meget



    Så etter en tur innom delevaske maskin var bunnpanna og topplokket meget fornøyd




    Dette ble gjort i dag, så i måren blir det montering av bunnpanne og topplokk. Satser på at den er på veien i måren.
    Valgte også å gjøre rein veivhusventilasjonen, den var bokstavelig tett, har ikke bilder av dette. Legger ved bilde av
    Powerflexforinger på nedre motorfeste på gearkassa og bilde av en litt mer ren topp. Blir å skifte de gårlige motorfeste på toppen også.
    Har bestillt så venter barer på at det skal komme.




    Legger ved noen flere bilder av fremgang i måren. Sier takk for meg i denne omgang å takker på forhond for komentarer.

    Mvh. Joakim
    Sist endret av JDavidsen; 27/02/15 kl 01:27

Lignende tråder

  1. Aartun- Hobby bilen, 240 med turbo
    By Aartun in forum 200 -serien
    Svar: 121
    Siste post: 14/05/23, 06:34
  2. 244 prosjekt uten motor og gir
    By Tor24 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/08/13, 10:11
  3. 242 prosjekt med fk motor
    By sveimyrv in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 29/04/12, 20:39
  4. Valg av motor til Megasquirt prosjekt.
    By eMTea in forum Avansert trimming
    Svar: 25
    Siste post: 06/11/11, 03:20
  5. Aarmo - 240 prosjekt - motor rommet!
    By aarmo in forum 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 15/09/11, 21:21

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •