Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 51

Tråd: Tor24: Tor24s Volvo 242 sugis

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard Tor24: Tor24s Volvo 242 sugis

    Hei
    Tenkte lage en egen tråd på kjærra. En del har fulgt med på hva som har foregått i customgarasjen, men i denne tråden skal det kun være mitt eget bygge.
    Utgangspunktet er en meget bra Volvo 242 jeg kjøpte i sommer. Ingen rust og fin i lakken og dessuten sånn stuk jeg liker Oppgradert understell med poly, coilovers og 25mm stabstag gjør at den ligger greit på veien også.





    Sugemotoren på 2.5 liter og 195hk på hjula funker ok og med Sellholm dogbox er den faktisk ganske så artig å kjøre selv uten snurre..



    MEN, som mange andre gale Volvo eiere her inne så kan man jo ikke stoppe der
    Så med utgangspunkt i denne 16V sugisen som opprinnelig ble bygd for RCN så tenkte jeg, hvorfor ikke?



    Denne ble bygget for effekt ca 340-350hk, men her skulle det dras ut mer så da var det av med toppen og gjøre mer topplokksarbe og få plass til grommere kammer. Beistet skal mates med E85..



    Grenrør skal man ikke spøke med når det skal dras ut skapelig med effekt. Ingenting ferdiglaget i butikken duger..





    4 trinns Sellholm er vel og bra men skal man holde følge med turbo-åkerna så må man ha litt mer utvalg å spake med






    Denne vinteren vil det bare bli satt inn ny motor og gir..
    Sist endret av Tor24; 14/12/14 kl 00:48
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

Lignende tråder

  1. b6304 sugis
    By H.S.D.D. in forum Avansert trimming
    Svar: 4
    Siste post: 10/11/14, 22:51
  2. Tor24: 244 Kermitt banebil prosjekt
    By Tor24 in forum 200 -serien
    Svar: 29
    Siste post: 30/05/14, 20:10
  3. Svar: 10
    Siste post: 27/02/11, 19:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •