Hei Mitt første innlegg i dette forumet.. Håper noen her inne kan hjelpe meg med et problem jeg har med min volvo S70 (1997 mod), det er en 2 liters turbo motor (lavtrykks turbo)..

Da jeg kjøpte denne for snart 1 år siden, så syns jeg den virket litt treg i forhold til bilen jeg hadde før denne.. Hadde en Audi 100 (V6 med 150 hk uten turbo).
Jeg mente det måtte være noe feil med volvo`n så jeg fikk Jordkjenn i Skien (volvo forhandler) til å ta en sjekk dvs en analyse på bilen, men det lå ingen feilkoder inne..
Så da var vell alt i orden da tenkte jeg.. men monterte sports-eksos anlegg inkl sports katalysator på den, med tanke på at dette kanskje ville gjøre den litt kvikkere.. men, nja kanskje litt kvikkere ble den.. men knapt merkbart.
Fikk høre at om jeg chippet den, så ville bilen bli helt anderledes.. så jeg fikk den chippet hos et firma i Arendal (BSR chip).
Vell, ingen merkbar forskjell overhode :(
Ladetryks måleren viser fremdeles 0.5 bar, akkurat som før chipping..
Nå er jeg på vei til å gi opp hele bilen.. men har gjort følgende:

-Montert bredbåndslambda (for å se blandingsforhodet - Alt ok )
-Montert eksos temp måler, temp ok
-Byttet fjær og membran i bypassventil på turbo.
-Byttet alt av tenningsdeler, plugger, ledninger, rotor, fordeler lokk, og mds coil.
-Byttet magnetventil (ladetryksregulator)
-Byttet alt av vacum slanger.
-Byttet alt av trykkslanger (Samco)
-Montert konfilter.
-Byttet LMM (luftmengde måler)

Kjøpt inn
OBD
2
enhet for å logge evt feilkoder.. men det har ennå ikke dukket opp noen feilkoder som kan lede meg på rett vei..

Har også tatt trykktest hos Autopower i Arendal, alt ok.. dvs det var en liten lekasje i bunn av intercooler.. men det viste seg at det skulle være slik (originalt fra volvo, for å drenere ut evt olje).

Her om dagen kjørte en gammel (ca 85 model Citroën) fra meg så det holdt.. min gamle og tunge Audi 100 var mye sprekere enn denne volvo`n som egentlig nå skal ha nærmere 100 hk mer..

Fikk her om dagen et tips om at det kunne wastegaten min som var deffekt.. men slik jeg ser det så burde den ladet ukontrollert mye om den ikke virket, eller?

Er tom for ide`r her nå, noen som har noen forslag?

PS: har bestilt meg ny wastegate klokke.. og bankesensorer, da disse visstnok også kunne være et problem (riktignok SVÆRT sjeldent)..