Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 92

Tråd: Hvilken kamaksel til B230FT ecomax @1,0bar?

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    I forhold til max lade trykk? turbons spool up er unnagjort før man nermer seg max ladetrykk, jeg har kjørt med og uten bleed ventiler på mange motorer, aldri har jeg sett forskjell i spool.

    Jeg kjører alttid slange fra innsuget til en "hard" WG og har aldri hatt treg spool, fordi så lenge WG er stengt spooler turbon så fort den kan uansett, MEN om du leser min post lengre opp her som du var så uening i, så ser du hvorfor "WG gutta med revva spool" har nettopp d, fordi mottrykket slår opp WG'n da det sitter for slapp fjær i den og d sjeldent kjøres motrykk inn over membranet og da blir spool og bygging av ladd lidende.

    /mats

    Jeg selv kjører med motrykkstyring på min eksterene wastegate, men når eg setter på en punematisk styrt åpne\lukke ventil på grunntrykks slangen. Denne er ventilen er trykk regulerbar slik att jeg stiller inn når det skal kjøres inn grunn styretrykk på wastegaten, er spoolen mye bedre. Siden jeg da kan kjøre med en slappere fjær vil motrykket mitt bli lavere når turbinen nermer seg choke, siden jeg ikke har en knall hard fjær som øker baktrykket. Lavere motrykk er gratis effekt. Det vil si at turboen blir fri spoolt opp med kun motrykk med stengt wastegate opp til gitt trykk av punematikk ventilen, så etter dette er det grunntrykk slangen som reguler trykket til korekt nivå . SÅNN SIRKUS forklart
    Sist endret av howdini; 29/12/12 kl 23:18
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

Lignende tråder

  1. Hvilken clutch lamell til gammel M46 og B230FT?
    By Sondre93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 01/11/12, 19:04
  2. Svar: 1
    Siste post: 05/08/11, 02:31
  3. 1.0bar @4500RPM
    By Jobbe88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/07/10, 23:30
  4. Hvordan vite hvilken kamaksel man har?
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/10, 07:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •