Sitat Opprinnelig postet av Krissmp Vis post
Er vel mest sannsynlig noe feil med sensorene?

Men tenker pa det a justere gasserene riktig. Jeg har fatt vite bestykning av det som har tatt toppen sa det skal vera greit. Er vel ikke mye jeg kan gjore feil da og miste toppeffekt, tomgangsblanding har vel ingen betydning pa toppeffekten. Sa om jeg far synkronisert gasserene riktig og far fin tomgang. (Gjerne litt feit?) sa vil jeg vel ikke miste serlig mye?

Men om motoren hadde klart mer turtall ville den da ogsa hatt mer effekt og hva er det egentlig som gjor att motoren gir seg pa 7500? stempler, balansering, ventilfjorer og kam?

Foresten utrolig kjekt med folk med kunnskap som deler den=)
Hvis de har gitt deg et forgasseroppsett sånn på circa-avdelingen og det faktisk ikke er så ille, så mister du ikke stort... om den ville hatt mer effekt høyere opp avhenger av tre-fire ting. Om ventilfjærene er stive nok til å henge med på den kammen, om den kammen har ork nok på toppen, generellt avstemming (rørlengder inn/ut = pulstuning) og om rådene dine klarer mer varv uten å si "snapp"...

Balanseringa på rekkefirere er nesten irrelevant så lenge råder/stempler er vektbalansert. Det er alltid to oppe og to nede samtidig. Det påvirker ikke effekten nevneverdig. Original Volvo rødblokk har jeg sett komme fra fabrikk med 13(!) gram forskjell innbyrdes i en motor... og de går da de.