Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
Vi med et sprut burde jo faktisk klare og kompansere høydeforskjeller til en hvis grad da, si fra null moh. til 400moh. Men med gassere så vil det nok utgjøre noe prosenter ja.

På ruller så har man mer masse og få snurr på, forsåvidt også og holde snurr på, så der vil man oppleve lavere tall enn ved nav bremsing.
Husk drivhjula på jo en veldig sterk svinghjuls effekt.

Det er vel tankene jeg gjør meg om dette.
Om hjulene har en svinghjulseffekt, vil de jo ikke være vanskeligere å holde snurr på. Vil jo bli lettere å holde snurr på da.

Er jo ikke noe problem, arrangere et "bremsetreff" og se hva folk bremser.

Og er drittlei sånne sutrete poster om at "rulla er lottorulle" og slikt. En bremset effekt er en bremset effekt, tviler sterkt på at de juger 100 hester. kanskje 10 hester toppen, +\- . Så da 550 hester målt, og at det kanksje er 540 isteden, eller 560, er ikke så jævelig nøye.

Skjønner chiptrimmergutta som er kåte på høy peakeffekt vil ha så nøyaktig som mulig slik at ingen kan knuse drømmene deres med ei såkalt lottorulle. Men bremser du 350 hester på rulla, og du føler at det stemmer sånn noenlunde (350 hester i en motor/bil føles ikke nødvendigvis likt ut som 350 hester i en annen motor/bil.), så er det MÅLT 350 hester. Samma faen hvor mye det er med diverse trekk/korrigeringer da. Spoler du på 3'ern i langsvingen og kan kaste 4. med satsing på langstrekka, ja, da er det en motor som fungerer da.

Når andre da bremser 650 hester, og det såvidt spoler eller må vente til St.hans med ladetrykk, så har de bare god peakeffekt.

Kurven som er viktig, iallefall for meg, så sålenge den er god og med brukbar effekt, så er iallefall jeg fornøyd.