Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 61

Tråd: Div spørsmål rundt LH2.4 og større turboer (+ annet)

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #31
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    kan jo også blader med forskjellig vinkling også da, har jo ganske mye og si på spoolen, akkurat nå er jeg litt på ukjennt grunn men skal prøve og si det sånn krb forklarte meg.

    hvis vi tar utgangspungt i ett eksoshus med A/R.63 med turbin med lite vinkling så kommer eksosen lett forbi og man må ha mere eksos og får seinere trykk (som forklart over her)

    Det vil jo da bli motsatt med blader som er mere vinklet, tidligere tykk og mere mottrykk (som forklart over her)

    Men som kai sa, så kan du få en turbo med liten A/R, som du sier gir trang passasje før turbin til og bli kvitt noe av mottrykket med og bytte turbin til blader med mindre vinkling så eksosen slipper og "stange" imot der også i tillegg til den trange gangen før turbin.

    Trur det var noe sånn han mente, hvis det høres helt feil ut så husker jeg feil
    Impulse-reaction turbine som det heter på flyspråket Disse har motstrømsbøyde blad, og burdte egentlig vært std. i alle turboer egentlig, i alle fall så lenge de ikke har IGV (Inlet guide vanes) Statorblader på kompressorsiden burdte det også vært std. på alle turboer. Øker virkningsgraden veldig mye, mindre sensitiv til surge blir den også...
    Sist endret av Njål Nilssen; 31/08/10 kl 22:01
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •