Er i gang med bygg av en 242 fra 1977.
Bilen har fått en grom B230 med 16v topp.

Øvrig er bilen satt opp med coilovers, nye foringer og det meste i understell.
V70R bremser foran og bak, 330 mm skiver og 4 stempla calipere.

Plenum innsug som krever sitt av plass har gitt en utfordring med tanke på den originale bremsekraftforsterkeren.

Bilde 1


Ser derfor på alternativer.
Vurderte en bkf fra Nissan Micra



Gikk bort fra denne da bremsekraften blir såpass liten at jeg like godt kunne droppe den.

Valget står da mellom;

Sellholm pedalboks - krever sveising under dashbord og bygging av brakett/fester til pedalboksen.



Alternativ 2 er en boks for bruk med originale pedaler som gir to mastersylindre montert på torpedoveggen





Siste alternativ, den som virker best etter mitt syn er hydraulisk bremsekraftforsterker.




Noen som har noen meninger/innspill om emnet, eventuelt har testet hydraulisk bremsekraftforsterker?

Den kjøres på trykk fra servoen.


Sent from my iPhone using Tapatalk