slenger like gjerne ut en tråd her også, siden jeg tydeligvis har ansvar for opptil flere V70'rdette innebærer i hovedsak:
min nye bruksbil! 2006 V70 2.4D, manuell og cirka 270k på telleren.
stort sett hel og pen, spesielt i forhold til alder og pris, men jeg må likevel kikke på sånt som;
1. stag til virvelspjeld. hoppet av/knekt, men spjeld i seg selv ser ut til å være i orden siden motor/ecu reagerer på åpent/lukket spjeld. jeg har en plan her, vi får se om det funker
2. vindusheis førerdør. sluttet visst nok å funke i vinter i følge forrige eier, så jeg tipper at noe har løsnet fra noe. sikkert enkel fix, men må åpne døra for å se på det.
3. 1-2-3 dårlige glødeplugger. ikke alt for kritisk, men ved kald kaldstart i -10 (altså uten dieselvarmer) snøfter den og går litt rart i starten.
4. generelle forbedringer. lys og stereo er ræva og trenger oppgraderinger, ellers har jeg heller ikke noe imot en polering, penere hjul og moderat senk.
V70'n til dama! 2004 2.0T automat
en traust stakkar med cirka 355K på telleren... ikke veldig interessert i å gjøre mer enn jeg må med denne, men den var billig og praktisk, så vi holder den i live inntil videre... her prioriteres;
1. EU-kontroll! skiten skal inspiseres til våren. gidder ikke å gjøre stort med den før det siden jeg vil ha en tilstandsrapport.
2. om den er verdt å berge i 2 år til ser jeg for meg service, shining og ny eksos.
3. den trenger også ei halv forstilling. jeg bytta halve i høst, men den er fortsatt ganske vinglete. om den består EU får den kanskje nye bærebruer...
V70'n til far! 2013 V70 D3 manuell
jada, den tilhører et annet forum igjen, men det får være måte på hva jeg gidder å skrive.
denne burde ikke plage meg stort på 3-4 år, så jeg håper den begrenser seg til olje og filteredeler den for mangfoldets skyld, men tviler på at jeg trenger å skrive stort om den.
redigerer/oppdaterer tråden fortløpende med noen bilder siden det er greiere med tapatalk...