En kompis av meg fikk dette problemet :
https://www.jagrullar.se/forum/viewt...ea338&start=10

Da sjekket jeg ut min egen, tilsynelatende såg det bra ut på min, kontaktene satt veldig godt så jeg gjorde ikke noe mer enn visuell sjekk.
Kort tid senere så fikk jeg trailer module feilmelding i displayet og vida viser intern feil i modul...
TRM
-U201449 Control Module Hardware - System Internal Failures - Internal electronic failure

Joda, tok ut kontaktene og oppdaget vann i dem på min og. Demonterte modulen, alle klipsene brakk når jeg bevegde dem.
Rengjør, pusset, og smurte kabelskoene og koblet til igjen.
Men forsatt død. Ser ut som det ikke er avskrekkende pris på denne heldigvis.

Jeg fikk forhåpentligvis reddet resten av bilen så det ikke gikk slik som det gikk med kompisen min. Den står forsatt hos Volvo og dispute angående forsikring.

Jeg ser plasseringen på modulen vår er ikke i henhold til monteringsinstruksen til volvo, så enten er den oppdatert og eller har den blitt montert feil fra byrjan. Min er plassert like under stroppe skinna i bagasjerommet, og jeg har hatt våte ting i bagasjerommet som da sikkert har lekt ned der og rett i modulen.
Oppfordrer dere til å sjekke deres plassering og ta ut kontaktene å se etter irr eller fuktighet før det er for sent.

Volvo's monteringsinstruks.


Plassering av min modul.