Har en B230FB+T som jeg desverre kjører orginal kompresjon i enda, men har fått ett lite problem at motoren fusker som fy med samme den går over fra vakum til positivt manifoil trykk, og klarer ikke og luke ut feilen selv.

Det jeg har gjort er og tatt utallige kompresjons tester og fått 14,5bar på alle syl utenom syl4 som har hatt 14,3

Har prøvd andre plugger uten at det hjalp, og har også gappet pluggene til 0,6mm kjører med BPR6ES

Kjører med 9xx hjerne som er chippet og gullhjerne med orginal chip


så mitt spørsmål er nå om en stempelring kan gjøre til at man har "kompresjon" i en komp test, men kan være deffekt eller noe når det blir høyere kompresjons trykk en de motoren orginalt skal ha? eventuelt hva annet kan være feil?


fordeler lokk, rotor og plugkabler er ca 5mnd gammel, og ser egentlig greie ut.


håper noen kan komme med tips på hva annet som kan være feil

-Trond Espen