Hva må gjøres?
Hva må gjøres?
søk. mange tråder om dette
One Ring to rule them all
bare å bruke samme ledningsnettet, men må vel ha formotstander til dysene
og bytte hjerner!
Med unntak av ledningen til LMM, om du ikke setter den på trykksiden..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
er jo lassvis av guider om dette på nette.. *google*
Ingenting er umulig, bare vanskeligere.
Konge spørs om det blir turbo motor i ny bilen å da
Les denna, da er myee gjort !
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521
Volvo V70 '10
xVolvo 940 '95LT
xVolvo 240 '93 Turbo
Ikke riktig fullt så komplisert på en bil som allerede har FB som å bytte fra A motor til FK/FT. Da er det ikke så mye hokus pokus da han allerede har riktig ledningsnett, riktig svinghjul osv...
Motoren er bokstavelig talt plug & play, passer rett i uten modifikasjoner og elnettet er bare å plugge i. Han må modifisere inn LMM på trykkside hvis han ikke skal gjøre noe med elnettet (igrunn best for da kan han ha åpen dump). Og han må passe på å bruke høyohmsdyser som matcher flowraten til de originale FK dysene hvis han ikke vil skjøte inn formotstander, evt 558 dyser og 3" LMM istedet.
Ta svinghjulet fra FB motoren så har du enkeltmassesvinghjulet. Vil sikkert ha M90 kasse for at kassa skal tåle effekten. Da må du ha 228mm med M90 splines spesiallamell hos Pedersen. Trykkplata kan du fortsatt bruke eller kjøpe ny til B230FT før 1994.
Må bytte til M90 mellomaksel ellers vil den ikke passe inn på kassa.
Volvo V70 '10
xVolvo 940 '95LT
xVolvo 240 '93 Turbo