Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Fra B230FB til B230FK/FT?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard Fra B230FB til B230FK/FT?

    Hva må gjøres?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    søk. mange tråder om dette
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    søk. mange tråder om dette
    Mye lettere om noen skriver det her.

  4. #4
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    bare å bruke samme ledningsnettet, men må vel ha formotstander til dysene
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    og bytte hjerner!

  6. #6
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    bare å bruke samme ledningsnettet, men må vel ha formotstander til dysene
    Sett inn høyohmsdyser istedet så slipper du å røre elnettet .

  7. #7
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Med unntak av ledningen til LMM, om du ikke setter den på trykksiden..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #8
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Igrunn så er jo FB elnettet optimalt for turbomotor . Allerede klart for høyohm dyser uten å laske og LMM ferdig flyttet til trykkside så man kan ha åpen dump uten problemer .

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    er jo lassvis av guider om dette på nette.. *google*
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Konge spørs om det blir turbo motor i ny bilen å da

  11. #11
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Les denna, da er myee gjort !

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  12. #12
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Quality Vis post
    Les denna, da er myee gjort !

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521
    Ikke riktig fullt så komplisert på en bil som allerede har FB som å bytte fra A motor til FK/FT. Da er det ikke så mye hokus pokus da han allerede har riktig ledningsnett, riktig svinghjul osv...

    Motoren er bokstavelig talt plug & play, passer rett i uten modifikasjoner og elnettet er bare å plugge i. Han må modifisere inn LMM på trykkside hvis han ikke skal gjøre noe med elnettet (igrunn best for da kan han ha åpen dump). Og han må passe på å bruke høyohmsdyser som matcher flowraten til de originale FK dysene hvis han ikke vil skjøte inn formotstander, evt 558 dyser og 3" LMM istedet.

    Ta svinghjulet fra FB motoren så har du enkeltmassesvinghjulet. Vil sikkert ha M90 kasse for at kassa skal tåle effekten. Da må du ha 228mm med M90 splines spesiallamell hos Pedersen. Trykkplata kan du fortsatt bruke eller kjøpe ny til B230FT før 1994.

    Må bytte til M90 mellomaksel ellers vil den ikke passe inn på kassa.

  13. #13
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ikke riktig fullt så komplisert på en bil som allerede har FB som å bytte fra A motor til FK/FT. Da er det ikke så mye hokus pokus da han allerede har riktig ledningsnett, riktig svinghjul osv...

    Motoren er bokstavelig talt plug & play, passer rett i uten modifikasjoner og elnettet er bare å plugge i. Han må modifisere inn LMM på trykkside hvis han ikke skal gjøre noe med elnettet (igrunn best for da kan han ha åpen dump). Og han må passe på å bruke høyohmsdyser som matcher flowraten til de originale FK dysene hvis han ikke vil skjøte inn formotstander, evt 558 dyser og 3" LMM istedet.

    Ta svinghjulet fra FB motoren så har du enkeltmassesvinghjulet. Vil sikkert ha M90 kasse for at kassa skal tåle effekten. Da må du ha 228mm med M90 splines spesiallamell hos Pedersen. Trykkplata kan du fortsatt bruke eller kjøpe ny til B230FT før 1994.

    Må bytte til M90 mellomaksel ellers vil den ikke passe inn på kassa.

    Blar man litt videre i den lenken jeg sendte tidligere, så er d fra F-FT/FK.

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  14. #14
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Quality Vis post
    Blar man litt videre i den lenken jeg sendte tidligere, så er d fra F-FT/FK.
    Ah, se der ja! Den artikkelen har blitt vesentlig større siden sist jeg bladde igjennom den på gamle Volvoforum / Bilforumet .

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •