Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
VEl, jeg har hatt såpass mange skuffende opplevelser med 531 topp at det er iallefall det jeg ville gjort.

Jeg hadde en B23AT med 160 topp som leverte 221 whp målt på ruller med 1,35 BAR ladetrykk. Din B21AT med større turbo, større eksosanlegg og betydelig høyere ladetrykk leverte nok mer enn det. 250 whp når du lett med E-innsug og sprut. Til orientering er det slik at en A-manifold takler en A-kam, men ikke noe værre.

E-innsuget på sin side takler veldig mye værre kam, så her er det mye effekt å hente på å oppgradere kam og ventilfjærer. Dette er forutsatt at det gjøres KORREKT og ikke overdrives med typ KL- Racing steg 3, Enem 292 osv.

Holdbarhet handler i stor grad om mapping for herlighet og jesus hvor mye bedriten lavmåls mapping man ser rundtom. Ikke rart at 1/2`ve gatebil står og skur. Monterer man datasprut så bør man benytte seg av noen av finessene og mulighetene som dette gir. Man bør ikke bruke det til bare å erstatte den orginale coilen og de orginale pluggledningene. :(

Når dette er sagt så finnes det dyktige folk også. Du bør undersøke på forhånd hvem du vil bruke og du kan med stor fordel planlegge motoroppsettet ditt med vedkommende. Disse karene har sett mye forferdelig elendig og vet veldig godt hva DU bør UNNGÅ å gjøre. Dette er alene over 1/2 jobben - å unngå å kjøpe feile deler.

Ja har ett par kontakter jeg kan prate med når det kommer til sprut å mappping, så det vil nok løse seg til slutt tenker jeg
Sitter a-kam å stivere ventilfjører i min nå, så har jo noe jeg skal bruke til å begynne med værtfall.
får ta litt å litt som det kommer Reiser heller på ett treff med 50hk mindre å noe som fungerer enn hk på limit for oppsettet for å så truuuu det går..

ang E-innsuget driver jeg å tenker vurderer litt, sveise 90* bend fra innsug å ned for å montere spjellhus på, eller trixe å mixe for å få ett vanlig f spjellhus til å passe på org plass? hmmm.

klart, JAS bremse jo 230`n sin til 283ish hjulhester med turbo`n, kammen og dysene jeg har til min nå i sin "sølvi" 242. så er jo godt for noe

Gleder meg til å komme litt igang, litt sirup i rævva å en rygg som krangler. men 1mnd eller 1år, bilen skal da bli klar