VEl, jeg har hatt såpass mange skuffende opplevelser med 531 topp at det er iallefall det jeg ville gjort.
Jeg hadde en B23AT med 160 topp som leverte 221 whp målt på ruller med 1,35 BAR ladetrykk. Din B21AT med større turbo, større eksosanlegg og betydelig høyere ladetrykk leverte nok mer enn det. 250 whp når du lett med E-innsug og sprut. Til orientering er det slik at en A-manifold takler en A-kam, men ikke noe værre.
E-innsuget på sin side takler veldig mye værre kam, så her er det mye effekt å hente på å oppgradere kam og ventilfjærer. Dette er forutsatt at det gjøres KORREKT og ikke overdrives med typ KL- Racing steg 3, Enem 292 osv.
Holdbarhet handler i stor grad om mapping for herlighet og jesus hvor mye bedriten lavmåls mapping man ser rundtom. Ikke rart at 1/2`ve gatebil står og skur. Monterer man datasprut så bør man benytte seg av noen av finessene og mulighetene som dette gir. Man bør ikke bruke det til bare å erstatte den orginale coilen og de orginale pluggledningene. :(
Når dette er sagt så finnes det dyktige folk også. Du bør undersøke på forhånd hvem du vil bruke og du kan med stor fordel planlegge motoroppsettet ditt med vedkommende. Disse karene har sett mye forferdelig elendig og vet veldig godt hva DU bør UNNGÅ å gjøre. Dette er alene over 1/2 jobben - å unngå å kjøpe feile deler.
