Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 242

Tråd: DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

    Jeg har kjøpt meg en Volvo 850 Turbo fra 1994. tidligere eier har ombygd den noe , jeg er ikke sikker på alt som er ombygd , men kommer tilbake til det da jeg vet mer om bilen, det jeg vet er at det er endel deler som er 1996 mod bremser osv, og så er det satt inn T5R
    ECU
    240 HK . bilen er nå chippet til ca 270-280 HK. Jeg har inntrykk av at motoren er veldig sliten, spesielt toppen , så bilen skal til Sverige for å total renovere motor(motor blir nesten som ny) og oppgradere motor og gir. Noe av det som blir gjort i Sverige av oppgradering er bytte av råder , til noen meget sterke råder, ingen Kina råder, får å si det sånn! , det blir topp porting , spesial kamaksler , nye V70 R veivaksel og nyere girkasse, husker ikke navnet i farten nye M56 eller noe , jeg kan sjekke det ut får dem som vill vite det! Så blir det montert forsterket clutch kit. Det skal monteres steg 4 chip fra Autotech , som er av typen som kun styrer bensin. Ved montering av steg 4 chip må turbo oppgraderes til T19 og det skal monteres lyse blå dyser fra V40 , open air luftfilter og 3" downpipe, racekat og 3" resten av veien. Jeg monterer boostcontroller , jeg kommer til å kjøre med 1,4 i ladetrykk, Når dem monterer steg 4 chippet får meg hos Autotech blir det montert bredbåndslambda
    slik at jeg har kontroll på at den ikke går får magert , blitt anbefalt dette av Autotech da jeg skal kjøre med max av det dem anbefaler i ladetrykk. Jeg kommer også til å monter ting jeg har blit anbefalt her på forumet og av andre slik som Big Bore Turbo Intake som er GLT innsug og GLT gasspjeld 3"+en spacer og diverse som er med i dette kittet.Det blir Japan R eksosmanifold og Bigpack ic med rip kit. og jeg kommer til å bytte alle slanger som er mulig om til silikon slanger. Får å få plass til IC må jeg fjerne AC og bytte en reim der da reimen blir får lang når ikke ac skal være med.Jeg har snakket med Autotech om dem ekstra delene jeg skal montere , slik at det ikke blir noe kluss med steg 4 chippet, å det skal være problem fritt. Jeg spurte om dem kunne custom mappe motor , siden jeg gjør mer med motor en hva som står i oppskriften til steg 4 chippet, men Autotech svate at jeg skulle bruke steg 4 chippet.Så var det selve bilen. Den er veldig bra får rust, det eneste som er ille er bakluka, den har jeg fått tak i brukt å skal straks lakkere i bilens orginal farge. Det som ellers er på karosseriet er noe overflate rust på enkelte steder veldig veldig lite ,skal jeg sandblåse å lakkere , klarlakken har sluppet taket flere steder på bilen , kommer også til å lakkere dette så fort jeg har tid , så jeg ender vel opp med å så si hel lakkere bilen utvendig , men del får del vis dere skjønner
    Så blir det nye felger å dekk har funnet en r felg jeg liker i 17" så blir det å undersøke hvilken dekktype som har best veigrep 215/45-17. jeg skal montere . Bremser skal oppgraderes ikke bestemt hvilken type enda. så må jeg montere coilovers , senke max. Jeg regner med at bilen er ferdig til neste sommer! Eller hva skal jeg skrive , blir jo egentlig aldri ferdig med en bil når du har det som hobby Jeg håper dere vil fortsette å komme med tips og trixs mens jeg oppgraderer bilen. Jeg prøver å laste opp bilder , men går ikke . merkelig skal jo være veldig lett å laste opp et bilde da? Håper det er noen på forumet som ønsker å følge prosjektet , jeg skal laste opp bilder med alt som blir gjort, å beskrive.Ok bildet ble lastet opp!
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder
    Sist endret av DRømmevovo; 24/06/16 kl 18:39

Lignende tråder

  1. Svar: 40
    Siste post: 11/04/17, 23:23
  2. Svar: 34
    Siste post: 03/06/16, 21:38
  3. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  4. volvo 240 88 mod strømen blir borte?
    By Bjørnstad in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 20/12/10, 17:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •