93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Mulig det ja. Jeg kan demontere de og ta en nærmere kikk.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
[QUOTE=2førr10;794866]Da var felgene og senk kommet på
Hvor kjøpte du parklys pærene?
Volvo 240: http://forum.vccn.no/showthread.php?...991-fyste-bil-) <-- lov til å ta en titt å kommentere
Biltema såklart led
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
okey. fin 240
Volvo 240: http://forum.vccn.no/showthread.php?...991-fyste-bil-) <-- lov til å ta en titt å kommentere
Øyvind Andre: Takk!
larsverm: Jepp, har ikke demontert de enda, men kan ta det i helga
hei,sku "prøve" lånt sjalusiet ditt til til våren og sett om det gikk an å tilpasset nokke sånt til en 262....
Hei
Hmmm... kansje? hehe, veldig kjært objekt Men skulle ikkje det passe til 262 da? Det stend bakpå sjalusiet VOLVO 140-240, 160-260. Det vise på bildet i tidligare innlegg.
må vel kanskje kappe på høgda på det...?
Kappe? Alle rutene på 140-240, 160-260 er jo like, vertfall bak og fremme. Passer rett på!
Frontplatene fra delebilen
Sitter lyktebrakett på lyktefestene, disse er til de lave og litt mindre rektangulære hovedlampene med chrome ramme rundt
Sist endret av larsverm; 06/04/14 kl 22:25
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Stemmer det ja! Joda, du har helt rett, er jo senket tak på 262C, men ikke 264 eller 265. Det vil si at sjalusi vil passe på det som da blir 264 Er jo en annen vinkel, så et sjalusi vil vel ikke møte vinduet i flukt oppe eller nede? Det er faktisk litt vanskelig å si ja, må vel kansje bare prøves.
Sikkert ikke så mange tilfeller i verden av 262C med laksetrapp, men det skal vel prøves. For øvrig er karosseriene på 260-serien praktisk talt de samme som 240 av tilsvarende årganger, ja - med unntak for enkelte deler som kan skrus løs (og forskjellige utskjæringer til baklykter).
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Nei! Det er jo produsert ca. 6000 262C Bertone, og var det 5? av de som er convertible? Cab. 1 av de 5 er i Norge nå. Må vel prøves ja Ja det er jo det, samme karrosseri bortsett fra tak ja.
Jeg skulle veldig gjerne likt å sett/studert en 262C, de er jo fantastiske eksemplarer av rikmannsbiler i eldre dager. Disse var jo skrekkelig dyre da de kom, det var jo bare bankansatte, advokater og annet rikmannsfolk som kunne unne seg med noe så eksklusivt!
Her kommer noen flere bilder av 164 lykter? Vet ikke helt hva de heter og hvilken modell de er mest kjennt ifa?
Her er da bilde av venstre side, henger igjen ligjen fra reflektoren :/
Henger litt pakningene
Rift i her desverre :/
Cromerammene trenger pussing og ny lakk, ny chrome eller svart kansje? Alt etter ønske.
Høyre side
Et lite hull bak chrome lista, her stakk det ut denne metallpinnen med gjenger på som skal holde lykta i karrosseriet. Du ser det stikker ut under fra chromelista i et tidligere inlegg.
Glassene er jo desverre helt gåen, det hadde kansje gått an å lime med transparang tape? men, nei... uansett er festeskruene kommet av så må vel handle nye glass.
Men reflektorene er så og si pen og hel
Cromerammene trenger litt omsorg!
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
*Inn å google "Volvo 264 rear" og "volvo 262 rear"* Kan det meste du! Men da lurer jeg på om disse ikke er orginalt satt på den delebilen jeg har, ikke sikker. Jeg syns jeg kan huske hullene i karrosseriet så ganske fabrikk ut
Her var en stakkarsli 164, refleks på bakskjermen?
Det var noen markeringslys som skulle være på USA-modellene. Og det skal stemme som Øygard skriver, at de var på 264 og 262 (både C og den enda sjeldnere GL) til og med 78 - og sene 164, så vidt jeg skjønner fra chassisnr 140.000 omtrent. Når de dukker opp på 140 og 240 eller tidligere 164, er vi temmelige sikre på at det er uoriginalt.
Ikke mye bra de baklyktene når du fikk plukket dem av, nei... Men jeg kunne muligens ha bruk for en slik blank list som går langs midten. Er de OK? Det mangler på ene siden på min bil.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Aha, samme på fremfangeren? For blinklys sitter vel under hovedlykta? såpass? ja ok, men denne delebilen er jo 87, så da KAN det være orginalt.
Nei, jeg har fortsatt håp for de da, jeg får ikke brukt de, men vil gjerne at de skal ende opp på en 264, 262, en bil som orginalt har slike
Ja, jeg tror jeg skulle greie å ofre en list om du skulle trenge. Siden de følger med på glasset.
Appropo glass!
http://www.ebay.com/itm/1976-Volvo-2...fe010a&vxp=mtr
og
http://www.ebay.com/itm/1976-Volvo-2...31dc14&vxp=mtr
disse kan redde lyktene mine og gjør de brukbare!
Blinklysene foran på 164 sitter under hovedlys, ja - strengt tatt ikke festet i karosseriet, men "balanserende" på støtfangeren. På USA-modellen er de helgule, mens de som var solgt her har gult og hvitt.
Delebilen var ikke 87 men 78, ja? Så lenge det er en 244 og ikke 264, skal den ikke ha brede baklykter originalt. Bare å høre hva andre her måtte mene om den saken.
Sist endret av larsverm; 14/01/14 kl 19:21 Begrunnelse: Tasteglipp
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Syns jeg så det ja, åja, ja de henger liksom "balanserende", ikke det at de sitter på noe serlig fjøring men skjønner. Er jo sånn fjøring på USA lys brakettene. Helgul synes jeg ikke er så fint, men det er jeg.
Ja, unnskyld det var 78 ja, ikke 87 244 L delebilen ja. Godt mulig du har rett i det ja, jeg vet ikke, Øygard vet vel dette
Han også. Og hvis du er interessert i slikt, kan du jo dessuten ta en kikk på "min" tråd om 200-seriens historikk:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...torikk-240-260
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Har lest der før men må lese på nytt
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk