Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  338
Side 30 av 46 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 1127

Tråd: Øyvind.G Volvo 240GL 90

Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Radio

Etter jeg er ferdig med planene for interiøret i 240 (det går tregt, men det skjer ting om ikke så alt for lenge) så er det bare en ting som mangler innvendig, og det er en passende spiller. Har vurdert å skaffe en orginal spiller, men det har sine negative sider da man ikke har dagens teknologiske goder. Dette gjelder ikke bare USB og lydkvalitet, men mange av disse spillerene har kun radio og kasett (noen har kun radio). Har ikke sett en orginal spiller til 240 med cd. Jeg hører lite på radio og har heller ingen kassetter :P

Man kan jo ha en moderne cdspiller gjemt i f.eks hanskerommet, men det er jo ikke noe morro det heller.
    Jeg har nå kommet over en moderne spiller med alle goder og som samtidig har et klassisk utseende. Spilleren til Retrosound er akkurat det jeg leter etter.
    Til en og samme spiller kan man velge i et stort utvalg fronter slik at man kan finne en spiller som passer best mulig til den bilen man har (genialt). Etter mye leting så tror jeg at jeg har funnet den rette.

Tok noen bilder av forskjellige spillere i en gammel katalog jeg har. Bildene er litt buet pga katalogen lå slik når ejg tok bildet. Nr. 1 ligner veldig på den jeg har funnet.

Jeg tok også bilde av de andre radioene på samme siden. Det var litt å velge i ser det ut som.

Tror jeg skal gå for RetroSound Model TWO (se bort ifra fronten på bildet i denne linken) da den har mest justeringer osv. Prisen er litt over 3000kr. Synes dette er litt mye for en spiller, men det får jeg leve med (kan trøste meg med at det finnes langt dyrere spillere).

Fronten som passer best er selvfølgelig den som er etterlignet Blåpunkt. Volvo brukte mye Blaupunkt i sin tid. Den ser slik ut.

Fåes også med chromerammer, men tror jeg likte den helsvarte best. En front koster 295 så det er ikke så dyrt å skifte ved en senere anledning hvis jeg skulle angre.

Her kan du noen flere av de som er å velge i (dette er bare Blåpunktfrontene. Det finnes mange fler der også). Fargen kan skiftes. Der vil jeg gå for orange skrift slik som dette.

Jeg mangler plate som skal stå rundt spilleren. Dette ser det ut som at er vanskelig å få tak i så her må jeg kanskje lage noe.

Dette er noe som jeg tenker skjer med tiden, ikke akkurat nå. Viktig å gruble litt før man bestemmer seg. :P
    Kom gjerne med innspill.

Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard Re: Øyvind.G Volvo 240GL 90

Kan bli bra det her. Strekker du opp ledninger til hanskerommet for tilkobling av USB/AUX da? I og med fronten er ren for duppedingser.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Antall takk

Standard

Jeg så også på de radioene der, men fant ut at de liksom ikke passer helt de heller... Også koster den jo ganske mye.
    Org radio også bygge inn en FM sender (som har både bluetooth og usb) blir det jeg går for i første omgang. Da ser det originalt ut ihvertfall.

Blir ikke topp kvalitet av det, men lyd er ikke førsteprioritet i min ihvertfall, sålenge det går ann å høre litt er jeg fornøyd

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Kan bli bra det her. Strekker du opp ledninger til hanskerommet for tilkobling av USB/AUX da? I og med fronten er ren for duppedingser.
    Tror at en slik spiller passer utmerket samtidig som den har det jeg trenger. Litt usikker på hvor jeg skal ha USB/AUX, men jeg skal ikke ha det synlig. USB tar jeg ikke ut så ofte så den trenger ikke være så lett tilgjenglig. Siden det er BT på spilleren også så er det ikke sikkert at jeg kommer til å bruke AUX så mye.

Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Jeg så også på de radioene der, men fant ut at de liksom ikke passer helt de heller... Også koster den jo ganske mye.
    Org radio også bygge inn en FM sender (som har både bluetooth og usb) blir det jeg går for i første omgang. Da ser det originalt ut ihvertfall.

Blir ikke topp kvalitet av det, men lyd er ikke førsteprioritet i min ihvertfall, sålenge det går ann å høre litt er jeg fornøyd
    Hvorfor synes du ikke den passer? Bortsett fra det digitale displayet (som ser meget tidsriktig ut) så er den jo så og si lik.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Den ser liksom bare litt feil ut, klarer ikke sette fingern på hva det er som gjør det.
    Mulig det er jeg som er sær da

Men hvis du skal bestille anbefaler jeg virkelig IKKE å bestille fra transmedia... Meget useriøs sjappe

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Den ser liksom bare litt feil ut, klarer ikke sette fingern på hva det er som gjør det.
    Mulig det er jeg som er sær da

Men hvis du skal bestille anbefaler jeg virkelig IKKE å bestille fra transmedia... Meget useriøs sjappe
    Har du handlet der før? Det ser ikke ut som det er noen andre her i landet som selger denne spilleren.

Edit:
    Har søkt litt og det er desverre mange dårlige erfaringer. Alle kan gjøre feil, men det jeg stusser mest på er "tonen" som forhandleren har når han svarer på diverse forum.
    Har ikke noe lyst til å kjøpe en vare som dette i utlandet pga. de fordelene man har ved å handle her i Norge hvis det er noe feil med varen man har kjøpt.
    Mulig jeg gir de en kjangs. Vi får se hva det blir til med tiden.
    Sist endret av Øyvind G; 25/07/13 kl 22:56

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Personlig synes jeg Retrosoundgreiene ser altfor gammeldags ut. Synes de du har linket til her er mer i stilen til en Kadett B fra 60-tallet, og ikke en 90 mod 240.

Hvorfor ikke gjøre som VolvoForsell å kjøpe en ordentlig en fra Volvo Gravemaskin? Da har du CD, USB, AUX og alt, med en spiller som er enkel, ser ikke hypermoderne ut og har Volvologo på seg. Den er også billigere enn overpriset Retrosound

Nå må du ikke bli helt Øygard da Bilen din skinner jo som en stjerne som den er nå!

Her er den jeg snakker om:

Sist endret av Daniel V; 25/07/13 kl 23:58
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Antall takk

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Runar Vis post
    Det er den jeg skrev om i innlegget over
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Har du handlet der før? Det ser ikke ut som det er noen andre her i landet som selger denne spilleren.
    Jepp. Bestilte ei basskasse der for noen år siden. Tok først ett par uker uten at noe dukket opp, prøvde å ta kontakt, etter 3 mail fikk jeg svar om forsinkelse fra leverandør men at det var på vei.
    Ytterligere 3-4 måneder gikk uten at jeg så noe til det, ei heller fikk jeg noe svar på mail...

Fortsatt ikke fått noen kasse den dag i dag, glad for at jeg bestilte med oppkrav ja

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Gravemaskinspilleren synes jeg ikke så noe bra ut og den er heller ikke tidsriktig. Det er ikke for å "være helt Øygard", men jeg synes det er mer stas med en spiller som ligner den orginale enn en CD spiller med limegrønt lys. I 940 passer denne bedre enn i en 240 (lyset gunne fortsatt hatt litt mindre gulfarge i seg slik at det hadde matchet instrumentbelysningen i 940). CD bruker jeg faktisk ikke den dag idag. Kun USB, så dette kommer jeg ikke til å savne.

Nå vet ikke jeg hvilklen spiller som ble levert i 90 modellene. De ble nok veldig ofte byttet ut iløpet av årene pga. folk flest vil følge utviklingen. På eldre 240 satt hvertfall spillerene som dere ser i katalogen over og den er veldig lik som Retrosoundspilleren.

Om den er overpriset? Den er kanskje litt dyr, men vil tro den har flere muligheter med justeringer ol. enn den gravemaskinspilleren har. Bluetooth har den også. Det er bla. veldig mye justeringsmuligheter i denne spilleren selv om det ikke ser sånn ut.

Kopierer og limer inn listen over det som finnes på spilleren:

* Tilkobling kun 12volt negativ jord
    * Separate aksler fullt regulérbare sideveis og i høyde
    * FM, MB
    * RDS-EON, AF, TA, TP, CT, PTY
    * 18 minner på FM, 12 minner på MB
    * 4 x 20 watt RMS
    * Bluetooth m/A2DP
    * Ekstern mikrofon medfølger
    * Linjeutganger 3 par (front+bak+subwoofer) 2,8volts
    * LavPass-filter for subwoofer (80/120/160Hz) Av/På
    * Nivå-regulering subwoofer 12trinn 0-12
    * Linjeinngang/AUX 2 stk. 3,5mm hun-jackkontakt (bakpå radioen)
    * 3-bånds parametrisk equalizer;
    * Bass-justering +/- 7trinn, valgbar ved 60/80/100/200Hz
    * Mellomtone-justering +/- 7trinn, valgbar ved 500/1000/1500/2500Hz
    * Diskant-justering +/- 7trinn, valgbar ved 10000/12500/15000/17500Hz
    * Loudness (XBAS) Av/På
    * Klokke
    * 2 stk USB-inngang bak
    * iPod/iPhone-styring via USB-tilkobling
    * iPod-kabel tilkobles på USB-inngang (iPod-kabel medfølger ikke)
    * MP3/WMA-avspilling
    * ID3-tag (tekst)
    * Displaybelysning med 32000 fargemuligheter
    * Antenneforsterker medfølger
    * Separat styring for motorantenne
    * Separat styring for påslag av ekstern forsterker m.m.
    * ISO-kontakter for tilkobling (ISO-kontakter for montering i bil medfølger)
    * BHD hovedenhet: 100 x 50 x 110mm
    * BHD displayenhet: 89 x 38 x 27mm

Helt skjult mottager for DAB+ tilgjengelig som tilleggsutstyr!

De har også et par andre billigere spillere, men disse har mindre "utstyr". Den billigste heter RetroSound Classic. Classic koster litt over 1000kr mindre enn Model TWO. (Link til RS Classic)

Her finner du alle de forskjellige spillerene fra RS.

Alt dette er selvsagt en smaksak og jeg setter pris på at dere kommer med forslag så kom gjerne med flere forslag.

Ang. Transmedia så kan det godt hende det er mye rot, men det er synd at bare de som er missfornøyde skriver om det på nett. Positive erfaringer er like mye verdt. Er sikker på at det også finnes noen som er fornøyde med TM. Hvis jeg hander derifra så kommer jeg selvsagt til å bestille oppkrav. Da taper jeg ikke noe på å prøve. Mye kan også bedre seg iløpet av noen år. Hadde det kun hvert missfornøyde kunder så hadde ikke butikken overlevd såpass lenge som den har gjort. Dette er bare en tanke fra min side.
    Sist endret av Øyvind G; 26/07/13 kl 09:57

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Viss du skal køyre stilen, så ville eg sett om det fantes ein spelar med inngang av noko slag, og så hekta ein mp3/usb spelar på den.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Viss du skal køyre stilen, så ville eg sett om det fantes ein spelar med inngang av noko slag, og så hekta ein mp3/usb spelar på den.
    Hva mener du? Ikke helt sikker på hva du prøver å si her Roy.

Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Får jo sett for å bygge om originalradioer til mp3/usb også vet jeg. Hvis man kan lodde litt.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Får jo sett for å bygge om originalradioer til mp3/usb også vet jeg. Hvis man kan lodde litt.
    Med prisene det er på de orginale så tror jeg nok ikke det lønner seg. De er også litt vanskelige å få tak i.
    Kommer uansett ikke inærheten av hva RS spilleren har å tilby heller.

Jeg har hvertfall akkurat fått vasket bilen slik at den er klar for treffet på Rudskogen imorgen. Satser på at været holder seg såpass inatt slik at jeg slepper å vaske igjen imorgen tidig.
    Håper på bra vær imorgen. Martin sitter på med meg pga. bilen hans ble solgt idag.

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Hva mener du? Ikke helt sikker på hva du prøver å si her Roy.
    Ser eg var veldig uklar her. Men trur det har fantes orginalspelarar med linjeinngang, evt så kan ein bruke ein med cd-magasin styring. Så kan ein ha det orginalt og legge til dei kjelder ein vil ha.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Antall takk

Standard

Radio

Etter jeg er ferdig med planene for interiøret i 240 (det går tregt, men det skjer ting om ikke så alt for lenge) så er det bare en ting som mangler innvendig, og det er en passende spiller. Har vurdert å skaffe en orginal spiller, men det har sine negative sider da man ikke har dagens teknologiske goder. Dette gjelder ikke bare USB og lydkvalitet, men mange av disse spilerene har kun radio og kasett (noen har kun radio). Har ikke sett en orginal spiller til 240 med cd. Jeg hører lite på radio og har heller ingen kassetter :P

Man kan jo ha en moderne cdspiller gjemt i f.eks hanskerommet, men det er jo ikke noe morro det heller.
    Jeg har nå kommet over en moderne spiller med alle goder og som samtidig har et klassisk utseende. Spilleren til Retrosound er akkurat det jeg leter etter.
    Til en og samme spiller kan man velge i et stort utvalg fronter slik at man kan finne en spiller som passer best mulig til den bilen man har (genialt). Etter mye leting så tror jeg at jeg har funnet den rette.

Dette er noe som jeg tenker skjer med tiden, ikke akkurat nå. Viktig å gruble litt før man bestemmer seg. :P
    Kom gjerne med innspill.
    Spiller RDS CT-906 (singel cd) ble levert som tilbehør til 240n etter 93.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Klassevinner i 100/200 serien.

Igår stillte jeg ut bilen på ustillingen som var på banetreffet til VCCN og OMC på Rudskogen igår, og var så heldig at jeg vant 1. plass!

Mange dro desverre før vinnerene ble plukket ut, så konkuransen var på en måte blitt redusert iløpet av dagen. Likevel så er det jo morro å vinne.

Ble dårlig med bilder denne dagen da jeg var opptatt med å se på mange flotte biler som ble utstillt og som kjørte på banen. Vi hadde også et regnvær som kom og gikk litt, men det bedret seg veldig utover dagen.

Jeg hadde desverre ikke mulighet til å være med på hotellet slik som klubbene planla pga. barnevakt.

sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Antall takk

Standard Øyvind.G Volvo 240GL 90

Grattis!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

gratulerer med premie! tror dette er bil som bare vil sanke premier i framtiden
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Fortjent! Gratulerer.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Registrerte brukere André sin avatar
    Medlem siden
    11. april 2011
    Antall takk

Standard

Gratulerer med 1.plassen øyvind, flott bil du har

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Takker.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Gratulerer

Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Personlig synes jeg Retrosoundgreiene ser altfor gammeldags ut. Synes de du har linket til her er mer i stilen til en Kadett B fra 60-tallet, og ikke en 90 mod 240.
    Det slo meg også. Retrostilen har sin plass, men den så strengt tatt mer 70-talls ut enn det som var vanlig på de siste årgangene av 240, tross alt.

På den annen side er vel også en 90-talls 240 for mange til forveksling lik en minst ti år eldre modell...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 30 av 46 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Svar: 367