Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 82 av 115 FørstFørst ... 32 72 80 81 82 83 84 92 ... SisteSiste
Viser resultater 2.026 til 2.050 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2026
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    ZF vs M90



    Fått montert 4-puck sinterclutch også. Må lage spakstell til kassa.

    SPAL 14" kjølevifte



    Glassfiber koffertlokk



    Prøvemontert vinge og begynt tilpasning



    Montert tauekrok og laget alu plate rundt eksos (var stygt hull der til doble eksosutblås før)





    Racelåser



    Med vingen på













    Klart til lakk!



    Motor rom ferdig



    Kommer mer

  2. Takk SirKim, ArneR, Holck, s4nd3r takket for denne posten
  3. #2027
    Registrerte brukere hegre92 sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2012
    Sted
    Vestre Åmøy, Rogaland
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Ikje lenge igjen nå, t du kan legga i fra deg 2 breie striper på den nye asfalten! :P

  4. #2028
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    du som tenker en del på vekta. Vurdert å bygge om til langpanser? De er jo i alu! Har gjort det på min, er en del kg spart der altså

  5. #2029
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Blir glassfiber panser og lexan ruter


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #2030
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    er ikkje det litt upraktisk og ha montert olje filter der? med tanke på griseri ved filter bytte....

  8. #2031
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Flott å se at det skjer noe her igjen! Skikkelig grom prosjekt, skal bli bra å se denna sidelengs i sommer
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  9. #2032
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Rått.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  10. #2033
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Har hatt filteret der i 2 år nå og byttet sikkert filter 5-6 ganger, ikke fått en dråpe oljesøl enda. Fått det spørsmålet før. Jeg legger en fille under filteret, skrur det av, vipper det opp ned så ikke olja renner ut, og setter på ett nytt, ser ikke problemet, finner jo ikke bedre plass enn det til å ha filteret!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #2034
    Registrerte brukere hegre92 sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2012
    Sted
    Vestre Åmøy, Rogaland
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Hvor var det du kjøpte filterflytteren og olje kjøleren nå igjen?

  12. #2035
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Det er fra Pedersens Racing. Men bygd de om til AN10 koblinger. Idag kom jaggu kjøredress, sko, hansker og nytt ratt med dirty tricks knapper! Alt ifra Sparco stas


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #2036
    Registrerte brukere hegre92 sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2012
    Sted
    Vestre Åmøy, Rogaland
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Er det vanskelig prosses for å bytte over til an10 kobling, eller er det lett? :P

  14. #2037
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Satt i nipler med overgang fra 1/2" til AN10

    Ser ut som det blir GS performance justerbar shortshift på zf kassa. Er i garasjen nå.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #2038
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Satan å gromt dette bil =)

    Gøy at det bygges i nærområdet så man faktisk har en mulighet til å få sett den live !!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #2039
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    M3 kassa sitter i bilen nå. Mellomaksel passet fint den bare flytte lagringen litt fram og monterte BMW M5 hardyskive. 12:9 umbraco bolter på seff. Lage spakstell igjen. Har en plan. GS performance justerbar shortshift blir med i gamet. Må lage clutchslange.

    Og bilen står på hjul nå! Forstilling er ferdig med ny hjemmelagde styrestag. Bilen har olje,vann og fuel, starter og sviver fint, men må mappes. Servo funker fint. Vifte funker. Fått inn nytt ratt med knapper idag. Koble opp launch control, levere koffertlokk til lakk og hente/legge om DEKK i morgen bilder kommer!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #2040
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Nye rattet på plass



    Ny vs gammel hylse til bærearm, med uniball, 2cm lengre på hver side



    Ny hylse på, bærearm justert helt inn. Hjemmelagde styrestag med uniball



    På bakken









    VELDIG fornøyd nå!!





    Styrearmen er satt på det midterste hakket, da er hjulet bare noen få mm fra rammevangen ved fullt rattutslag!





    BMW Kasse



    Skrudd sammen med 12:9 Umbraco bolter seff



    På hjul uten fanger



    PÅ hjul med fanger







    Er så fornøyd med de bremsene!!



    Støøøøøv





    Fine vinkler på stag når bilen står på bakken







    Bevis på at den "lever"


  18. #2041
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Ser bra ut dette
    Er det ANmuttere du har brukt?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #2042
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Hvor da tenker du?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #2043
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Bærearmene dine
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #2044
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Skjønner ikke. AN koblinger på bærearmene?

    Er fingjengede chromemoly rør med uniballer i begge ender


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #2045
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Han mener nok dreneringen gjennom batterikassen
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  23. #2046
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Nei, jeg mener bærearmene, ser ut som AN-muttere

    i211.photobucket.com/albums/bb281/pif91/IMG_2564_zps757d22e1.jpg

    Er sikkert ikke det, bare syns det så slik ut
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #2047
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Skjønner ikke. AN koblinger på bærearmene?

    Er fingjengede chromemoly rør med uniballer i begge ender


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Nei, jeg mener bærearmene, ser ut som AN-muttere

    i211.photobucket.com/albums/bb281/pif91/IMG_2564_zps757d22e1.jpg

    Er sikkert ikke det, bare syns det så slik ut
    Det er nok de nye skjøtehylsene han tenker på

    Det her ser helt rått ut som vanlig Frigstad
    I like it
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #2048
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Er en mutter i hver ende ja med lange innvendige hylser med fingjenger, som er dreid for å passe perfekt inni ett chromemoly rør, tig sveiset sammen i begge ender, er gjenger gjennom hele skjøtehylsene til styrestagene er bare 50mm M12 langmutter som er borret og gjenget til M14, ett lite gjengestag inni uniballen og halvparten av hylsa, skrudd sammen. Også styrestaget skrudd inn i andre halvdelen av hylsa, med en mutter som låsing. Bare løsne mutteren og vri på staget for å justere toe-in/out. Får hjelp av en kompis med infrarødt laser utstyr til å justere forstillinga perfekt til uka

    Og koffertlokket er nå innlevert lakkereren


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #2049
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Vanlige 6kant låsemutre de sølv/grå du ser
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  27. #2050
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Alt av bolter i understellet er 12:9 umbraco med forsterka skiver og låsemuttere


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 82 av 115 FørstFørst ... 32 72 80 81 82 83 84 92 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •